اردبیل؛

فعالیت 28 نمایندگی بانک خصوصی سلول های بنیادی خون بند ناف رویان در کشور

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان از فعالیت 28 نمایندگی بانک خصوصی سلول های بنیادی خون بند ناف رویان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان از فعالیت 28 نمایندگی بانک خصوصی سلول های بنیادی خون بند ناف رویان در سراسر کشور و یک نمایندگی در شهر اربیل کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: میزان آلودگی خون های جمع آوری شده برای ذخیره در این بانک در سایه آموزش و دقت عوامل جمع آوری کننده به کمتر از یک درصد رسیده است.

وی گفت: در بانک عمومی سلول های بنیادی خون بند ناف رویان نیز 5 هزار نمونه ذخیره ‌سازی شده که اطلاعات ژنتیکی 3 هزار نمونه استخراج شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان با بیان اینکه در 3 سال اخیر 20 نمونه از بانک خصوصی خون بند ناف رویان مورد پیوند قرار گرفته و 80 درصد پیوندها با موفقیت همراه بود افزود: زیرساخت های لازم در بانک خون فراهم و تلاش شده تا نمونه های ذخیره شده در این بانک حتی در زمان حوادث غیرمترقبه نیز حفظ شود و کمترین آسیبی نبیند و در صورت آسیب دیدن خسارت آن از سوی بیمه پرداخت می شود.

ضرابی با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه ای در اختیار متقاضیان استان اردبیل به دلیل کمتر توسعه یافته بودن آن گذاشته شده گفت: تخفیف و تقسیط هزینه ذخیره خون بند ناف نوزاد از جمله این تسهیلات است و امیدواریم در سایه همکاری پزشکان متخصص میزان نمونه های ذخیره شده در این بانک از استان اردبیل افزایش یابد.

وی گفت: اطلاعات ژنتیکی 45 هزار نمونه خون ذخیره شده در بانک خصوصی سلول های بنیادی خون بند ناف رویان استحصال شده است.

ضرابی افزود: در حال حاضر 80 هزار نمونه نیز در این بانک ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه با زیرساخت‌ هایی که در بانک خصوصی خون بند ناف ایجاد شده، این بانک آماده ذخیره ‌سازی تا 100 هزار نمونه می باشد،بیان کرد: تلاش می شود شانس بالای 80 درصد نمونه مناسب برای پیوند ایجاد شود.

 

انتهای پیام/ح

کاهش میزان آلودگی خون های جمع آوری شده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار