ثبت 362 میلی متر بارندگی در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از بارش 362 میلی‌متری برف و باران خبر داد.

ثبت 362 میلی متر بارندگی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده با اشاره به اینکه میزان بارش ها در مقایسه با پارسال 9درصد کاهش داشته است افزود: ازابتدای سال آبی 97 ـ96 تاکنون 362 میلی‌متر بارش برف و باران در استان رخ داده که هنوز وضعیت ذخایر آبی همدان با این بارش‌ها بهبود نیافته است.

وی با اشاره به اینکه بارش استان در مدت مشابه پارسال 400 میلی‌متر و متوسط بلندمدت 338 میلی‌متر بوده، افزود: بارش‌های امسال نسبت به میانگین بلندمدت 7 درصد افزایش داشته است.

ستوده بیان کرد: در محدوده مطالعاتی همدان ـ بهار ایستگاه سد اکباتان 362 میلی‌متر بارندگی رخ داده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 398 میلی‌متر بوده و 8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی مقدار بارندگی در ایستگاه وسج محدوده مطالعاتی نهاوند در سال گذشته را 415 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: امسال در این ایستگاه 384 میلی‌متر بارندگی گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 7 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان اظهارداشت: مقداربارش درایستگاه وراینه محدوده مطالعاتی نهاوند 519 میلی‌متر بوده که نسبت به بارش 715 میلی‌متری در مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش دارد.

ستوده با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی 96 تاکنون در ایستگاه آق‌کهریز همدان – بهار 339 میلی‌متر بارندگی رخ داده، افزود: مقدار بارندگی سال گذشته در این ایستگاه 292 میلی‌متر بوده که مقایسه این دو عدد افزایش 16 درصدی بارندگی در این منطقه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه قهاوند در محدوده مطالعاتی رزن ـ قهاوند 287 میلی‌متر بارندگی داشته، افزود: مقدار بارندگی ثبت شده در این ایستگاه در مدت مشابه سال گذشته 293 میلی‌متر بوده که امسال 2 درصد کاهش یافته است.

ستوده با بیان اینکه سال گذشته در ایستگاه خمیگان محدوده مطالعاتی رزن-قهاوند 286 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم، تصریح کرد: مقدار بارندگی امسال در این ایستگاه برابر 284 میلی‌متر بوده که نشان‌دهنده کاهش هفت دهم درصدی بارندگی منطقه است.


انتهای پیام/ج

بارش برف وباران به 362 میلی متر رسید

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار