حمله طالبان به یک مرکز انتخاباتی در ولایت لوگر، وقوع دو انفجار و درگیری مسلحانه در ولایت ننگرهار، استعفای والی «ننگرهار»، دیدار وزیر دفاع افغانستان با مقامات جمهوری اسلامی ایران و انتقاد مجلس افغانستان از پیمان امنیتی کابل واشنگتن از اخبار مهم افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمله طالبان به یک مرکز انتخاباتی در ولایت لوگر، وقوع دو انفجار و درگیری مسلحانه در ولایت ننگرهار، استعفای والی «ننگرهار»، دیدار وزیر دفاع افغانستان با مقامات جمهوری اسلامی ایران و انتقاد مجلس افغانستان از پیمان امنیتی کابل واشنگتن از اخبار مهم افغانستان است.

حمله طالبان به یک مرکز انتخاباتی در ولایت لوگر

مقامات امنیتی ولایت لوگر از حمله طالبان به یک مرکز ثبت نام رای دهندگان در مرکز این ولایت خبر دادند.

شاپور احمدزی، سخنگوی فرماندهی امنیت لوگر اعلام کرد که حمله طالبان، با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و در نتیجه درگیری ها یک نیروی پلیس جان باخته است.

وقوع دو انفجار و درگیری مسلحانه در ولایت ننگرهار

عصر امروز (یکشنبه 23 ثور) دو انفجار در مقابل دروازه وروردی اداره مستوفیت ولایت ننگرهار به وقوع پیوسته است.

گفته می‌شود که مهاجمین مسلح پس از انفجار دوم در قراول اداره مستوفیت، راه را برای مهاجمین دیگر به داخل باز کرده و مشغول درگیری مسلحانه شده اند. این درگیری تلفاتی نیز برجای گذاشته است.

والی «ننگرهار» استعفا کرد

داره مستقل ارگان های محلی اعلام کرد که گلاب منگل، والی ننگرهار به صورت رسمی استعفای خود را به این اداره فرستاده است.

اداره مستقل ارگان های محلی گفته است که این استعفا بنابر دلایل‌ شخصی صورت گرفته است.

دیدار وزیر دفاع افغانستان با مقامات جمهوری اسلامی ایران

«طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان در دیدار با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره مسائل دو جانیه گفتگو کرد.

انتقاد مجلس افغانستان از پیمان امنیتی کابل واشنگتن

برخی از نمایندگان مجلس افغانستان اعلام کردند که امضای پیمان امنیتی این کشور با آمریکا موجب تشدید جنگ و افزایش ناامنی در افغانستان شده است.

نمایندگان افغانستان، کشورهای غربی از جمله آمریکا را به ناتوانی در تامین امنیت و بی ثباتی در افغانستان متهم کرد و گفت: واشنگتن خواهان پایان جنگ و تامین امنیت و صلح و ثبات در این کشور نیست زیرا حضور هفده ساله آمریکا در افغانستان  هیچ دستاوردی نداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.