25 اردیبهشت 97؛

برگزاری نخستین جشنواره نقالی و نمایشنامه‌ خوانی در آغاجاری

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری از برگزاری نخستین جشنواره استانی نقالی و نمایشنامه خوانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد عبدالهی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی نقالی و نمایشنامه خوانی در این شهرستان در روز 25 اردیبهشت ماه سال جاری بیان داشت: این جشنواره با مشارکت انجمن ادبی، فرهنگی و هنری شهرستان آغاجاری و در 2 بخش نقالی و شاهنامه خوانی و در ٢ رده سنی بزرگسالان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی، نشر و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی، کشف استعدادها و ظرفیت های استان در زمینه نقالی، شاهنامه‌خوانی و تشویق جوانان به این هنر، بازشناخت اندیشه‌ حکیم ابوالقاسم فردوسی، گسترش بیش از پیش فرهنگ پهلوانی و قهرمانی و تجلیل از تلاشگران و پیشکسوتان عرصه نقالی و شاهنامه ‌خوانی از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

عبداللهی اذعان کرد: ٥٥ اثر از ٩ شهرستان به دبیرخانه ارسال شد که پس از پایان روند داوری ١٠ اثر به عنوان آثار برگزیده جایزه و لوح سپاس اهدا می گردد و از سایر شرکت کننده‌ها نیز با اهدای لوح سپاس تقدیر بعمل خواهد آمد.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره استانی نقالی و شاهنامه خوانی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ٢٥ اردیبهشت در شهرستان آغاجاری برگزار می گردد.

انتهای پیام/گ

جشنواره نمایشنامه خوانی برگزار می شود

برچسب ها: تئاتر ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.