معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه :

سامانه سجام بدنبال شفاف سازی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ما در سامانه سجام بدنبال شفاف سازی هستیم و بدنبال افرادی هستیم که جامعه را فراتر از جریان‌های سیاسی و اعتقادی رصد می‌کنند .

سامانه سجام بدنبال شفاف سازی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد : الفت در همایش منطقه ای دیده بان پیشگیری از وقوع جرم افزود : اگر در قسمت پیشگیری از وقوع جرم از ابزار سرعت و دقت استفاده کنیم راه صد ساله را یک ساله طی می‌کنیم و بسیاری از جرایم به وقوع نخواهد پیوست.
 
وی افزود: امروزه آسیب‌های اجتماعی بسیار عمیق و گسترده است و نرخ طلاق توافقی متوقف شده است و پرونده‌های مربوط به طلاق نیز ۵۰ هزار پرونده کاهش داشته ایم .

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت : در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم از دغدغه‌های که ایشان بسیار تاکید داشتند مسئله آسیب‌های اجتماعی است و ایشان فرمودند در این زمینه نیازمند یک اقدام و مدیریت سریع و جهادی هستیم.


الفت ادامه داد :  مهمترین وظیفه هر حاکمیتی چه اسلامی و چه غیر اسلامی برقراری نظم و صیانت از نظم و حفظ انضباط در جامعه است که لازمه یک زندگی اجتماعی است و تلاش می‌کنیم که این انضباط اجتماعی رعایت شود و در جامعه کسی به دیگری تعدی و ظلم نکند.

وی افزود : جامعه ما حقیقتا دچار یک بی نظمی شده است که عده‌ای اصطلاحی را بکار می‌برند و ناکارآمدی نظام را عنوان می‌کنند و این برای ما خیلی سخت است که بخواهیم حکومت جهانی داشته باشیم و در رکاب، ولی عصر (عج) باشیم، ولی در مقدمات دچار ناکارآمدی باشیم و مثلا نظام اداری، نظام بانکی و در صادرات و واردات دچار آشفتگی باشیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت : امر به معروف و نهی از منکر که مبنای عقلایی دارد که کشور‌های دنیا از آن استفاده می‌کنند و در زمان جنگ جهانی دوم کشور دانمارک دارای بیشترین فساد اداری بود که با توجه به مسئله پیشگیری از وقوع جرم الان کشور دانمارک کمترین فساد اداری را داراست و ۹۶ درصد ادارات این کشور سالم است.

الفت ادامه داد : در زمان آیت الله هاشمی شاهرودی ۱۵۰ هزار نفر نیرو وارد قوه قضاییه شدند که قرار بود ستاد حفاظت اجتماعی تشکیل دهند و در زمانی از فرآیند جرم دخالت کنند که هنوز جرمی واقع نشده است و قرار بود این ستاد آن کار را انجام دهد و کار خوبی هم انجام شد، ولی از این طراح به خوبی استفاده نشد.

وی افزود : سعی ما این هست که افراد حساس نسبت به مسائل را به عنوان دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم ساماندهی کنیم و از فضای سنتی و عینی به سمت فضای مجازی و ابزار‌های جدید سوق دهیم تا گزارشات را از همین طریق منتقل و مستند سازی کنند و محدودیت زمان نداشته باشند و هر زمان که خواستند گزارشات را ارسال کنند .


معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت : این گزارش‌ها به مسئولین ارائه می‌شود و برای آموزش دیده بان‌ها کتاب‌های با محتوای آنچه به آن نیاز دارند در حال تهیه و تولید است و دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم آموزش را از طریق فضای مجازی آموزش می‌بینند.

الفت ادامه داد : دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم باید وارد میدان شوند و آسیب‌ها و نواقص را بازگو کنند و جلوی تخلفات را بگیرند .

وی افزود: اخبار و اطلاعات از طریق همین سامانه ارسال می‌شود و برای اینکه این گزارشات فراموش نشود به ۵ مرجع دیگر نیز ارسال خواهد شد تا بازخورد و نتیجه آن از سایر بخش‌های دیگر نیز سوال خواهد شد و اخباری که به نتیجه رسیده است رو هم اطلاع رسانی و منتشر می‌کنیم ؛ که این موضوع پاسخگویی مسئولان را در پی خواهد داشت و باعث می‌شود فساد اداری کمتر اتفاق بیفتد و مدیریت عمومی کشور را از این حالت خارج کنیم و تبدیل به کارآمدی در نظام شود .

انتهای پیام//ف. غ
 
 

باید در قسمت پیشگیری از وقوع جرم از ابزار سرعت و دقت استفاده کنیم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.