وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اعلام کرد که برای کاهش تلفات نیروهای دولتی در نبردهای سنگین با طالبان دستور عقب نشینی می دهیم.

وزارت داخله: در نبردهای سنگین با طالبان عقب نشینی می کنیم!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی‎که در یک هفتۀ گذشته، نیروهای دولتی تلفات سنگینی داشته است، وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اعلام کرد که برای کاهش این تلفات، نیروهای دولتی از برخی از بخش ها که زیر تهدید بلند امنیتی هستند عقب نشینی کرده اند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور گفت: «اگر جایی ببینیم که تلفات بیشتر می‌شود، ما به نیروهای امنیتی می‌گویم که برای جلوگیری از تلفات به عقب برگردند.»

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز با اشاره به این موضوع، تلفات نیروهای دولتی در نبردها را طبیعی عنوان کرد.

19 روز از آغاز عملیات بهاری طالبان می گذرد و آنگونه که نهادهای امنیتی افغانستان اعلام کرده اند، طالبان در این مدت در بیش از 20 ولایت، بیش از 2 هزار و هفتصد عملیات راه اندازی کرده اند.

در این مدت ولسوالی های کوهستان در بدخشان، بلچراغ در فاریاب و تاله و برفک در بغلان  میان دو طرف دست به دست شد و از این میان ولسوالی تاله و برفک بغلان هنوز هم در دست طالبان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.