درخواست رئیس «ام آی فایو» انگلیس از کشور‌های اروپایی برای مقابله با تهدیدات تروریستی

رئیس سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی ۵) از کشور‌های اروپایی خواست برای مقابله با تهدیدات تروریستی با یکدیگر متحد شوند.

درخواست رئیس سازمان اطلاعاتی انگلیس از کشورهای اروپایی برای مقابله با تهدیدات تروریستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «اندرو پارکر» رئیس سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (MI5) اظهار کرد لندن و اتحادیه اروپا باید برای مقابله با تهدیدات تروریستی عناصر داعش و همچنین اقدامات خرابکارانه روسیه (!) همکاری امنیتی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

انگلیس به عنوان قدرت برتر اروپا در عرصه جاسوسی اطلاعات قصد دارد پیمان امنیتی جدیدی را با اتحادیه اروپا به امضا برساند که به موجب آن دسترسی به اطلاعات ارائه شده از سوی دیگر کشورهای اروپایی پس از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) نیز میسر خواهد بود.

پارکر که به ندرت به طور عمومی سخنرانی می کند، اظهار کرد: «همکاری اطلاعاتی امروز کشورهای اروپایی با 5 سال پیش قابل مقایسه نیست. در دنیای بی ثبات امروز، ما بیش از همیشه نیازمند به اشتراک گذاشتن قدرت خود هستیم.»

وی همچنین "گروه مبارزه با تروریسم" را که متشکل از 28 کشور اروپایی است، مورد تحسین قرار داد و خواستار افزایش همکاری ها برای مقابله با تهدیدات تروریستی شد. وی در ادامه از حمایت کشورهای اروپایی از انگلیس در متهم کردن مسکو در پرونده مسمومیت اسکریپال نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار