افشای حمایت شرکت فرانسوی «لافارژ» و سازمان جاسوسی این کشور از داعش

اسناد جدیدی از ارتباط تنگاتنگ بین شرکت فرانسوی «لافارژ» و سازمان جاسوسی این کشور در حمایت مالی از تروریسم به ویژه داعش در سوریه فاش شده است.

افشای حمایت شرکت فرانسوی «لافارژ» و سازمان جاسوسی این کشور از داعشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، اسناد جدیدی از ارتباط تنگاتنگ بین شرکت فرانسوی سیمان  «لافارژ» و سازمان جاسوسی فرانسه در حمایت مالی از تروریسم و تروریست‌ها به ویژه گروه تروریستی داعش در سوریه برملا شده است.

این ارتباط تنگاتنگ بین سیمان لافارژ و سازمان اطلاعات فرانسه پس از آن برملا شد که اسنادی در خصوص تحقیق قضایی درباره نقش لافارژ در تأمین مالی تروریسم به رسانه‌ها درز کرد.

گزارشگر الاخباریه سوریه گفت: قضیه شرکت فرانسوی سیمان لافارژ که در حمایت از گروه تروریستی داعش دست دارد همچنان در مطبوعات فرانسه مطرح است.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو، اسناد محرمانه‌ای را بر ملا کرد که نشانگر حمایت‌های فرانسه از تروریسم در سوریه پس از توافق وزارت خارجه فرانسه و شرکت لافارژ درباره لزوم سرمایه گذاری پاریس در کارخانه جلابیه است. همین مساله باعث شد فرانسه از آمریکا بخواهد این کارخانه را پیش از مشورت قبلی با پاریس بمباران نکند.

با توجه به اینکه کارخانه جلابیه بین رقه و منبج قرار دارد و در آن زمان به جای شرکت لافارژ، تحت تسلط و اداره گروه تروریستی داعش بود و این کارخانه نیز در فهرست اهداف ائتلاف بین المللی قرار داشت، مشخصات جغرافیایی این کارخانه در اختیار آمریکا قرار داده شده بود تا از هرگونه حمله اشتباهی پرهیز شود.

بر اساس اسناد مربوط به این قضیه، این شرکت بین هشتاد تا صد هزار دلار هر ماه به داعش پرداخت می‌کرد تا تولید این کارخانه ادامه یابد علاوه بر اینکه این شرکت از داعش در آن زمان پس از کنترل داعشی‌ها بر میدان‌های نفتی، نفت خریداری می‌کرد.

از شرکت لافارژ که در سال ۲۰۱۵ میلادی با شرکت سوئیسی «هولسیم» ادغام شده از سال ۲۰۱۷ میلادی به علت تأمین مالی گروه‌های تروریستی از جمله داعش، بازجویی می‌شود و بازجویی از هفت نفر از کارمندان ارشد این شرکت ادامه دارد.

فرانسه به تازگی در حالی میزبان کنفرانس بین المللی با شعار «نه به حمایت مالی از تروریسم» با حضور هفتاد کشور و سازمان بین المللی بود که رسوایی شرکت لافارژ ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار