برگزاری سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در شهرستان ماکو

سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز با رویکرد نیک اندیشان جوان و بکارگیری خیران در امر مدرسه سازی در محل شهرستان ماکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  قهرمان رحمانی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در سومین جشنواره خیرین مدرسه سازگفت: تلاش ما وشما خیرین باید در حرکت به سمت ساخت مدارس مقاوم و زیبا باشد مدارسی که بعد از چند سال دچار آسیب نشده و نیاز به مقاوم سازی نباشد تا رغبت و علاقه به علم آموزی را در دانش آموزان زنده نگه دارد.
وی  بیان کرد: در سال گذشته اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان توانست 78 باب مدرسه با 428 کلاس درسی را با زیربنای 45 هزار متر مربع به مراه 3 باب سالن ورزشی در مجموع با 20 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده تحویل آموزش و پرورش نماید.
رحمانی در ادامه با بیان این که از تعداد کلاس های ساخته شده در سال گذشته 130 کلاس توسط خیران بزرگوار شاخته شده است، اظهار کرد: این رقم به تنهایی نشانگر میزان بالای مشارکت خیران در امر مدرسه سازی می باشد ولی با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود منابع مالی برای رفع نگرانی های مذکور باید منابع غیر دولتی را افزایش دهیم. 
وی تصریح کرد: در این میان نیازمند حرکت جهادی با مشارکت عموم مردم و همت خیران عزیز هستیم تا برای همیشه مدارس تخریب شده و کانکسی را جمع آوری و مدارس استاندارد را جایگزین کنیم. 
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس در سطح کشور گفت: این طرح از سال 85 همزمان با سراسر کشور در استان نیز در حال اجرا می باشد و تاکنون توانسته ایم تعدادی از مدارس و حدودا 2 هزار و 64 کلاس درسی را بازسازی کنیم.
علی آخوندیان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی نیز در سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: با توجه به اینکه ماکو منطقه آزاد می باشد، پتانسیل کار خیرین مدرسه ساز در این منطقه بسیار زیاد است و اساس و پایه یک شهر بستگی به آموزش و پویایی جامعه دارد و این جوانان و دانش آموزان هستند که آینده مملکت را می سازند که با مشارکت و همراهی خیران در امر مدرسه سازی می توان زمینه را برای این تعالی جوانان و دانش آموزان در ساخت پیشرفت آینده کشور فراهم نمد.
 وی در ادامه سخنان خود به برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: در این جشنواره خیرین برای ساخت و احداث مدرسه بیش از 66 میلیارد تومان تعهد کردند که در بین شهرستانهای استان شهرستان خوی با تعهد 12 میلیارد تومان در مقام اول ، شهرستان ارومیه با 9 میلیارد و 600 میلیون تومان در مقام دوم و شهرسستان ماکو نیز با تعهد یک میلیارد و 300 میلیون تومان در مقام 15 قرار گرفتند.
بنا براین گزارش در پایان جشنواره از تعدادی خیران شرکت کننده در مراسم نیز با اهداء جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/م

سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در شهرستان ماکو برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.