رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز از برگزاری همایش تجلیل از نیم قرن خدمات فرهنگی استاد سید حسین اعظم واقفی تحت عنوان« میراث اعظم » خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدانمهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش میراث اعظم در نطنز اظهار کرد: با توجه به اقدامات شایسته و حدود نیم قرن تلاش سید حسین اعظم واقفی در شناساندن و معرفی شهرستان نطنز اعم از شهر و روستاهای تابعه و معرفی آثار و ابنیه تاریخی این شهرستان به کشور با برگزاری همایشی از زحمات ایشان قدردانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کتاب میراث فرهنگی نطنز در هفت جلد منتشر شده است که به تفصیل به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی نطنز می پردازد.

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: قرار است این مراسم روز سه شنبه 25 اردیبهشت ساعت 16:30 در فرهنگسرای کوثر شهر نطنز با حضور مسؤولان کشوری و استانی و شهرستانی برگزار شود.

وی بیان کرد: سخنران ویژه مراسم نیز رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور خواهد بود و همچنین  مدیران کل میراث فرهنگی استان، ارشاد و هنرمندان و مسؤولان شهرستانی در این برنامه حضور خواهند داشت و در پایان مراسم از سخنان ایشان به طور ویژه تجلیل خواهد شد.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز نیز گفت: استاد حسین اعظم واقفی از جمله شخصیت هایی ست که چهره ماندگار فرهنگی کشور ما محسوب می‌شود و بدون منت و مزد خدمات شایانی را به فرهنگ کشورمان و شهرستان نطنز ارائه داده اند.

علی مشربی افزود: ایشان از جمله کتاب‌های مهم را به عنوان منبع شناخت تاریخ و فرهنگ و موضوع تحقیق و پژوهش و پایان نامه دانشجویان درباره شهرستان نطنز به نگارش درآورده است.

وی تصریح کرد: شهرستان نطنز با وجود 1800 اثر تاریخی ارزشمند در این هفت جلد کتاب به طور مفصل معرفی شده است و ایشان با تحقیق و مداقه در جای جای شهرستان نطنز حضور یافته و دیده ها و شنیده ها و تحقیقات خود را در کتاب خود آورده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز خاطر نشان کرد:با توجه به این خدمت ارزنده برگزاری این مراسم تجلیل از ایشان بسیار ضروری بود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تجلیل از سایر هنرمندان و فرهنگ دوستان شهرستان نطنز باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه هماهنگی برگزاری همایش میراث اعظم در نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.