موسوی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازار بورس مثبت شد/کنترل تورم و جریانات نقدی با تقویت بازار سرمایه

تحلیل گر بازار سرمایه گفت: باتوجه به رویداد‌های اخیر درکشور و خروج آمریکا از برجام، بازار بورس وضعیت مثبتی را تجربه می‌کند.

بازار بورس مثبت شدعلی موسوی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه اظهارکرد:  مهمترین آسیبی که بر بازار سرمایه تاثیرگذار است مسائل مربوط به خروج آمریکا از برجام است که می‌تواند تبعاتی در بازار داشته باشد، ولی خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین حقوقی‌های بازار در کنار کنترل نوسانات نرخ ارز توسط دولت، بازار سهام توانسته روند مثبتی را در بازار تجربه کند.

وی ادامه داد: بازار ،روند خروج آمریکا از برجام و تنش‌های منطقه‌ای بین ایران و اسرائیل را پشت سرگذاشت و همین امر سبب شد که بازار همه اتفاقات منفی را تجربه کند.بطوریکه سطوح قیمت‌ها روند نزولی یافت و فروش توجیه خود را از دست داد.

موسوی یادآورشد: شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا و تجهیزات یا سایر نیاز‌های واقعی، اقدام به ثبت سفارش کردند در چند روز گذشته توانستند حواله خود را ارسال کنند این امر به متقاضی و مصرف کننده واقعی، این اطمینان را می دهد که ارز دولتی را تحویل می گیرد. تاثیر این اتفاق مثبت در بازار آزاد هم نمود پیدا کرده و هم اکنون دلار از ۷۲۰۰ تومان به کمتر از ۶۳۰۰ تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: بحث تحول ارزی، یکی از موضوعات مهمی پیش روی بانک مرکزی و دولت است که نتیجه آن می‌تواند موجب ادامه دار شدن رشد بازار شود، قرار است جلسه‌ای با موضوع افزایش نرخ ارز دولتی برگزار شود با تحقق این مهم  شرکت‌های صادرات محور با نرخ مطلوب تری ارز حاصل از صادارات خود را تسعیر می کنند.

این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: هم اکنون نوسانات دلار کنترل شده و با توجه به حمایت‌های صورت گرفته توسط بازار بورس ،شاخص ۵۰۰ واحد رشد کرده است. بطوریکه پیش بینی می‌شود روز‌های خوبی برای بازار رقم بخورد.

به گفته موسوی، از دولت انتظار می‌رود که شرایط پایدار در بازار را به جدیت دنبال کند و حمایت‌های لازم از بازار سرمایه صورت گیرد چرا که از طریق تقویت بازار سرمایه می‌توان هم جریانات نقدی و تورم را کنترل کرد و هم از این بازار تامین مالی پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

انتهای پیام/

افزایش نرخ ارز دولتی در دستور کار قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار