در پی بارش شدیدباران در خراسان رضوی ؛

محور درگز - کلات مسدود شد/۱۷ گروه هلال احمر خراسان رضوی در حال امدادرسانی هستند

در پی بارش شدیدباران در خراسان رضوی سیلاب محور درگز - کلات فراگرفته و این محور تا اطلاع بعدی مسدوداست و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هم با ۱۷ گروه در حال امداد رسانی هستند.

محور درگز - کلات مسذدود شد/۱۷ گروه هلال احمر خراسان رضوی در حال امدادرسانی هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی همچنین اعلام کرده محور قدیم درگز - قوچان (گردنه الله اکبر) نیز به علت سیلاب مسدود شده بود که ساعتی پیش بازگشایی شد.

همچنین بارش شدید باران و جاری شدن سیل دیشب موجب مسدود شدن جاده تربت حیدریه - گناباد در کیلومتر 5 این محور شده بود که بازگشایی شد.

 ریزش کوه در محور تربت حیدریه - باغچه در محدوده گردنه "خماری" هم حادث شد که این مسیر با تلاش عوامل راهداری به سرعت پاکسازی شد.
 

17 گروه هلال احمر خراسان رضوی در حال امدادرسانی هستند

 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هم در این رابطه گفت:  17 گروه امداد و نجات این جمعیت با 53نیروی عملیاتی با تخصص امداد در سیلاب مشغول امدادرسانی به حادثه دیدگان ناشی از سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان های این استان هستند.

اسماعیل بهمن آبادی افزود: این گروهها در شهرستانهای تربت جام، فریمان، کلات، فیروزه، تربت حیدریه و گناباد مشغول امدادرسانی هستند و  با توجه به مقدار  و شدت بارندگی، نیروهای هلال احمر در شهرستانهای مشهد، جغتای، جوین، سبزوار، تایباد و نیشابور به حال آماده باش در آمدند.

وی گفت: براساس گزارشهای اولیه، خسارت به منازل مسکونی، تاسیسات زیربنایی، گرفتار شدن در سیلاب در مسیر جاده ها و آبگرفتگی از  خسارات و حوادث ناشی از بارندگی در شهرستانهای این استان بوده است.

وی افزود: از عصر دیروز نیروهای هلال احمر به بیش از 151 خانوار گرفتار حوادث ناشی از سیلاب  به ویِژه در شهرستانهای کلات و درگز امدادرسانی کردند.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی باران‌های شدید رگباری امروز هم، همچنان در مناطق مختلف خراسان رضوی ادامه دارد.
 

کلات بیشترین بارندگی در خراسان رضوی

 
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرده: با ثبت بارندگی ازدیشب در 16 ایستگاه سینوپتیک هواشناسی استان، بیشترین آن مربوط به شهرستان کلات نادر است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از این ایستگاه‌ها شهرستان کلات نادر با بیش از 38 میلی متر و مشهد با 14 و 7 میلی متر بیشترین بارندگی را داشته اند.

مقدار بارندگی در فریمان 14 و 2 دهم میلی متر و گلمکان 12 و نیم میلی متر تربت حیدریه 11 و 2 دهم میلی متر و قوچان 10 و 8 دهم میلی متر بارندگی داشته اند.

در این مدت کمترین بارش مربوط به شهرستان‌های سرخس با 2 و 6 دهم میلی متر، سبزوار و گناباد با 3 دهم میلی متر و بردسکن با 4 دهم میلی متر بوده است.

بارندگی تا صبح پنجشنبه در این استان ادامه دارد و به تدریج از شدت بارش باران کاسته می‌شود.

انتهای پیام//ا.س

 
 
برچسب ها: بارش باران ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.