افتتاح ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان

ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان با حضور معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان کرمان وجمعی از مسئولان شهرستانی اففتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان، امروز در آئین افتاحییه ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان که با حضور معاون قوه قضائیه برگزار گردید گفت:عملیات اجرایی این ساختمان از سال ۱۳۹۱ آغاز و امروز با حضور معاون قوه قضائیه به بهره برداری رسید.

موحد اعلام کرد: این ساختمان با ۳ هزار ۶۵۰ متر مربع زیربنا در سه طبقه و در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع احداث شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه دراستان کرمان گفت: برای احداث ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان بالغ بر ۸ میلیارد تومان از محل طرح‌های تملک دارایی عمرانی (پروژه ملی) و سایر منابع بودجه اختصاص یافته است.

وی ساخت این مجموعه را موجب تکریم مراجعین و جلب رضایت بیشتر مردم فهیم سیرجان دانست وافزود:امیدواریم بهره برداری از این ساختمان موجب ارایه خدمات هرچه بهتر به مردم شود.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان گفت:امام جمعه سیرجان همواره حامی دستگاه قضایی استان کرمان به ویژه دادگستری سیرجان می‌باشد

وی بیان کرد:سیرجان بعد از مرکز استان بزرگترین و یکی از مهمترین شهرستان‌های استان کرمان می‌باشد و از جهاتی از قبیل: صنعت معدن تجارت و بازرگانی حائذ اهمیت است.

وی به حجم بالای پرونده‌ها در سیستم قضایی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته قضات و کارکنان در دادگستری و شورا‌های حل اختلاف سیرجان به بیش از ۶۲ هزار پرونده رسیدگی نموده اند.

وی عنوان کرد: به ازای هر ۸ هزار جمعیت یک قاضی در کشور مشغول به فعالیت می‌باشد، اما در شهرستان سیرجان به ازای هر ۱۷ هزار نفر جمعیت یک قاضی داریم.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان عنوان کرد: از ۴۹ پست مصوب قضایی در دادگستری سیرجان متاسفانه ۲۷ پست بلا تصدی می‌باشد و ضرورت دارد مسئولان عالی نسبت به مشکل کمبود منابع انسانی در دادگستری استان کرمان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین یاد آور شد : از ۱۶۷ پست مصوب اداری در دادگستری سیرجان تنها ۶۲ پست فعال وجود دارد و مابقی پست‌ها بلا تصدی است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: دادگستری استان کرمان در حوزه صیانت از حقوق عامه، حقوق بیت المال و حمایت از سرمایه گذاری و تولید کنندگان اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی اعلام کرد :دادگستری استان سیرجان در اغلب شاخص‌های عملکردی از جمله میزان نرخ رسیدگی در ابلاغ الکترونیکی حائز رتبه برتر استان می‌باشد.

انتهای پیام/ی

به ۶۲ هزار پرونده در حوزه قضائی سیرجان رسیدگی شد

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار