مونسان در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه مطرح کرد؛

مردم در بهره برداری از میراث فرهنگی مشارکت کنند

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت:مردم باید تا جایی که ممکن است در بهره برداری میراث فرهنگی مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه گفت:زبان از گفتن فرهنگ،غنا ،تاریخ و تمدن کشوری که ریشه در تاریخ دارد و تاریخ و بسیاری از فرهنگ ها و تمدن های جهان را ساخته است، عاجز است.

وی افزود: اگرچه این کشور در طول تاریخ بارها و بارها ضعف و قوت یافته است اما هرگز فرهنگ آن مخدوش نشده است و ما هویت ،دین و زبانمان را حفظ خواهیم کرد و البته ما متعهد به میراث فرهنگی کشور هستیم .

 رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:ما تلاش می کنیم که میراث فرهنگی را با همه گستردگی با همین بودجه اندک دولتی حفظ کنیم و همه تلاشمان را می کنیم که علی رغم همه محدودیت ها دوره خوبی را پشت سر بگذاریم.

مونسان بابیان اینکه ما تلاش می کنیم که از بخش دولتی عبور کنیم و از بخش غیر دولتی کمک بگیریم، ادامه داد:مردم باید تا جایی که ممکن است در بهره برداری میراث فرهنگی مشارکت کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:به نظرم میراث بزرگ فرهنگی ما کمتر معرفی شده است و ما باید در این بخش تلاش کنیم.

وی بابیان اینکه دوستان مترقی در این بخش سالانه با معرفی داشته های فرهنگی خود میلیونها گردشگر را به خودشان جذب و درآمد کسب می کنند و یکی از المان های مهم در این بخش موزه ها هستند، افزود: و امروز بیش از۶۵۰موزه ایجاد شده اند.

مونسان گفت:موزه ها باید از حالت سکون خارج  و ارتباطات بین المللی کشور را ارتقا دهند و موزه های ما حتما باید به این سمت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه  موزه ها برای داشتن نتیجه مطلوب باید موزه های اخلاقی باشند و هر روز یک اتفاق فرهنگی را  رقم بزنند، ادامه داد:موزه باید پاتوق فرهیختگان کشور باشد.بازدید از موزه ها باید در سبد فرهنگی خانوار قرار بگیرد که این امر به یک برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

مونسان بیان کرد: موزه های غیر دولتی باید تعاملشان را با سازمان میراث فرهنگی بیشتر کنند تا ما برنامه های مشترکی را با آنها برگزار کنیم و امید است که موزه های دولتی بتوانند به رونق گرفتن موزه های غیر دولتی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد:توجه به اشتغال فراگیر نیز جایگاه سازمان میراث فرهنگی را بهبود می بخشد و ۱۴۵هزار شغل را در ۳بخش سازمان میراث فرهنگی ایجاد می کند.

انتهای پیام/

ایجاد 145 هزار شغل در میراث فرهنگی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار