گروه طالبان در واکنش به اقدام آمریکا برای انتقال سفارت خود به بیت المقدس اعلام کرد که این اقدام، نمونه ای از حمایت آمریکا از تروریسم دولتی است.

واکنش طالبان به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدسبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان در واکنش به اقدام آمریکا برای انتقال سفارت خود به بیت المقدس اعلام کرد که این اقدام، نمونه ای از حمایت آمریکا از تروریسم دولتی است.

طالبان با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تاکیده است که این اقدام در تضاد با تمام قوانین بین المللی است.

بیانیه طالبان افزوده است: بیش از 128 کشور مصوبه آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را رد کردند اما آمریکا به صورت یک جانبه و در تقابل با کشورهای جهان این اقدام را انجام داد.

طالبان در این بیانیه تصریح کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی اقدام استکباری، غیرقانونی، ظالمانه، و تجاوز آشکار آمریکا را نشان می‌دهد.

این گروه از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی خواست تا در برابر حمایت آمریکا از تروریسم دولتی واکنش نشان دهند زیرا حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها نمونه‌ای از حمایت از تروریسم دولتی است.

گفتنی است که روز گذشته همزمان با روز نکبت راهپیمایی اعتراض‌آمیز فلسطینی‌ها علیه اقدام آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس با واکنش خونبار رژیم اسرائیل مواجه شد‌. در جریان حمله اسرائیل به نوار غزه تاکنون بیش از 58 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش ۲۷۰۰ نفر هم مجروح شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.