گزارش روزنامه السیاسة کویت از شهادت ده‌ها فلسطینی همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس

روزنامه کویتی السیاسة با انتشار مقاله‌ای از شهادت ده‌ها فلسطینی در نوار غزه همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس سخن گفت.

به گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه السیاسة چاپ کویت با انتشار گزارشی با عنوان «افتتاح سفارت آمریکا در قدس جان دهها نفر را در غزه گرفت» به بررسی قتل عام روز گذشته در نوار غزه همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس پرداخت.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: در میان حوض‌هایی از خون که قتل عام هولناک ارتش اسرائیل در هفتادمین سالگرد تأسیس این رژیم بر جای گذاشت، واشنگتن و تل آویو انتقال سفارت آمریکا را به قدس جشن گرفتند. این در حالی است که موجی از نگرانی و محکومیت‌های بین المللی بر انگیخته شده و مقامات فلسطینی این اقدام رژیم صهیونیستی را به خاکسپاری روند صلح عنوان کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: سران فلسطینی تماس‌هایی با کشور‌های عربی، اسلامی و بین المللی برای متوقف کردن تنش‌های اسرائیل در مرز‌های نوار غزه داشته‌اند. نبیل شعث، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور بین الملل خواهان حمایتی بین المللی و صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت به منظور حمایت از ملت فلسطین شده است. همچنین صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفته است جشن گرفتن در خصوص انتقال سفارت، خاکسپاری روند صلح به شمار می‌رود.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: پس از این درگیری‌های خونین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست رهبران فلسطینی سه روز عزای عمومی اعلام کرد و گفت: آمریکا پس از انتقال سفارتش از تل آویو به قدس دیگر نقش یک میانجی را در خاورمیانه نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار