جدایی آموزش از پرورش چالشی مهم در جامعه آموزشی و علمی است

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: جدایی آموزش از پرورش چالشی مهم در جامعه آموزشی و علمی است.

جدایی آموزش از پرورش چالشی مهم در جامعه آموزشی و علمی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حجت الاسلام عباس دشتی صبح سه‌شنبه در دیدار با اساتید دانشگاه ضمن تبریک این ایام فرخنده اظهار داشت: از اینکه توفیق حاصل شد تا در جمع فرهیخته و اندیشمند اساتیدی که امروز به پاس زحمات بی دریغ آنها در عرصه علم آموزی این جلسه برگزار شده حضور یابم خدا را شاکرم.

وی افزود: مساله مهمی که در فضای آموزشی مطرح است بحث الگو بودن و اسوه بودن اساتیدی است که در واقع از منابع قدرت، ابزار و اهرم‌های موثر یک مربی محسوب می‌شوند، البته این الگو بودن یک تکلیف نیست بلکه یک توصیف است اینطور نیست که توصیه بکنیم که یک استاد باید در کلاس الگو باشد چرا که او به طور طبیعی الگو هست و سرمشق دانشجویان قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نهایت تلاش و آرزوی یک دانشجو این است که روزی بتواند همانند استاد خود بر کرسی تدریس تکیه زند و از نظر شخصیتی کاملا شبیه استاد خود در آید بنابراین بحث الگوپذیری و الگوگیری و اسوه پذیری به خودی خود انجام می شود و توصیه کردن مبنی بر اینکه استاد باید الگو باشد اصولا بی مفهوم است بلکه بحث بر سر این است که این الگو باید جنبه مثبت به خود بگیرد.

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر ضمن تاکید این مطلب که بسیار مهم است منِ استاد به طور طبیعی دانشجو از کدام رفتار من تصویربرداری می کند افزود: دانشجو به طور طبیعی سعی می‌کند خودش را از هر نظر با خصوصیات منِ استاد وفق دهد که آیا برای او الگوی مثبتی ارائه می دهم یا اینکه یک الگوی منفی؟

وی ادامه داد: این مطلب مخصوصا وقتی استادی از نظر علمی دارای وزانت بیشتری باشد و در میان همکاران هیئت علمی از نوعی کارآمدی و تبحر بیشتری برخوردار باشد اهمیت بالاتری می یابد چرا که دانشجویان نسبت به او مریدترند.

دشتی گفت: معضل دیگری که امروزه در جامعه آموزشی و علمی ما وجود دارد جدایی بین مساله آموزش از پرورش در جامعه است که درون خانه ها هم کشیده شده و لذا به هیچ وجه استاد در دانشگاه نباید این تلقی را داشته باشد که وظیفه شان فقط تدریس است و کاری به مسائل تربیتی و اعتقادی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف مهمی که اساتید علاوه بر تدریس و تعلیم رشته تخصصی خود به عهده دارند وارد شدن در مسائل اعتقادی، فرهنگی و تربیتی است.

انتهای پیام/م

چالشی مهم در جامعه آموزشی و علمی در صورت جدایی آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.