کنگره شهدای استان کرمان برگزار می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری کنگره سرداران، امیران و 6500 شهید استان کرمان طی اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: کمیته ورزش و جوانان در این راستا مهمترین نقش را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، در دومین شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان که با حضور احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در محل این اداره کل برگزار شد، با اعلام اینکه بحث فرهنگی یکی از مواردیست که همیشه نام برده می شود اما در عملیاتی شدن آن ضعف هایی وجود دارد، گفت: متأسفانه فرهنگ سلیقه ای شده، به طوریکه نمی توان در فرهنگی که باید در یک جامعه ی ورزشی و امور جوانان پیاده شود به یک اجماع رسید.

وی جزیره ای عمل کردن و ارائه ی دیدگاه ها و سلایق متفاوت نسبت به داستان ها و موضوعات مورد بحث در مسائل فرهنگی را عاملی برای ایجاد رفتارهای چندگانه عنوان کرد.

امیری خراسانی تصریح کرد: یکی از مباحثی که ما به دنبال آن بودیم، ایجاد کمیته های فرهنگی در هیئت های ورزشی بر اساس دستورالعمل سال گذشته بوده است که مقرر شد، هیئت های ورزشی هدفمندتر عمل کنند و در کنار بحث های ورزشی، کارهای فرهنگی هم انجام دهند و این فعالیت ها را منعکس کنند.

وی یادآور شد: بر این اساس، شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، در بهمن ماه سال گذشته به ریاست بنده، اسدی، معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل به عنوان نایب رییس و سلطانی به عنوان دبیر به منظور هم افزایی، حذف مواضع کاری ها، در جهت  تحقق اهداف فرهنگی و برنامه های فرهنگی اداره کل تشکیل شد.

امیری خراسانی بیان داشت: در ابتدای کار، توسط سلطانی دبیر این شورا با نظر به شیوه نامه ها، اسناد بالادستی و مشورت با کارشناسان وزارت یک پیش نویس شیوه نامه برای شورا تدوین شد که هم اکنون مرحله ی نهایی این شیوه نامه در حال انجام است و تا 10 روز آینده به صورت کامل نسخه نهایی آن در اختیار اعضا قرار می گیرد.

وی این شورا را مصداق بازویی برای معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل عنوان کرد و گفت: این شورا بر اساس شاخص ها و محورهای فرهنگی اعلام شده از سوی وزارت عمل خواهد کرد.

امیری خراسانی نظارت، هماهنگی و ساماندهی امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و زیر مجموعه های آن و ارتقای کیفیت برنامه های فرهنگی در سطح استان را از اهداف کلی این شورا برشمرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری کنگره سرداران، امیران و 6500 شهید استان کرمان طی اسفند ماه امسال خبر داد و افزود: از آنجا که کنگره ها هر ۱۰ سال یکبار در استان های کشور به انجام می رسد، لذا اجرای آنها تأثیر زیادی در فضای فرهنگی استان بر جای می گذارد، بدیهی است در اجرای این رخداد فرهنگی همه دستگاهها و ادارات و نهادهای به ایفای نقش می پردازند.

امیری خراسانی تصریح کرد: در این راستا کمیته ورزش و جوانان یکی از مهمترین آنهاست که وظیفه شناساندن و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به جوانان استان را در قالب برنامه های متعدد ورزشی و فرهنگی بر عهده دارد.

وی یادآور شد: امسال تمام برنامه های ورزش های همگانی و قهرمانی استان کرمان با یاد و خاطره ی یک شهید ورزشکار برگزار می شوند.

امیری خراسانی از برگزاری یک جام چهارجانبه ی بین المللی مثل فوتسال با حضور کشورهای شیعه نشین جهان خبر داد و گفت: کارهای مقدماتی این رویداد بزرگ در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

دومین شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار