قاضی‌پور در سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد:

روزنامه همشهری به نشریات محلی خسارت زده است

نماینده مردم ارومیه گفت: روزنامه همشهری کمر روزنامه‌ها و نشریات محلی در استان‌ها را شکسته است، چرا اجازه می‌دهید هزینه تبلیغات مردم شهرستان به جیب روزنامه تهران برود.

همشهری به نشریات محلی خسارت زده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در صحن علنی امروز (چهارشنبه 26 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت:  ورود به حریم محلی فعالیت‌های نشریات استانی و بستن قراردادهای میلیاردی، تبلیغات استانی خارج از وظایف موسسه همشهری است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر فضای رسانه‌ای کشور بر عهده وزارت ارشاد است، افزود: روزنامه همشهری کمر روزنامه ها و نشریات محلی در استان ها را شکسته است، چرا اجازه می دهید هزینه تبلیغات مردم شهرستان به جیب روزنامه تهران برود.

قاضی پور اظهار کرد: نشریات محلی در تامین هزینه های خود دچار مشکلات اساسی بوده و ورشکسته هستند، تنها امید آنها به تبلیغات محلی است که به کام روزنامه تهرانی می رود.

نماینده ارومیه ادامه داد: روزنامه همشهری همچنین به کارکنان خود در شهرستان ها نیز رحم نمی‌کند و حق بیمه آنها را پرداخت نمی نماید. دستور دهید بررسی کنند که با چه روش هایی روزنامه همشهری پول مردم را می خورد و به نشریات محلی ضربه می زند.

وی خطاب به وزیر ارشاد گفت: از عدم حمایت شما از خبرنگاران مطلع هستیم. ضرب و شتم خبرنگاران در فرانسه را دیدیم آیا از آخرین وضعیت خبرنگاران ایرانی در فرانسه خبر دارید؟ آیا خبر دارید تحت بازجویی نهادهای امنیتی قرار دارند؟

نماینده مردم ارومیه بیان کرد: اگر ادعا می کنید که روزنامه همشهری اساسنامه دارد چرا اساسنامه را اصلاح نمی کنید؟ نشریات محلی کمترین یارانه را دریافت می کنند، اجازه دهید روزنامه همشهری تنها در تهران چاپ و توزیع شود تا نشریات محلی از تبلیغات استانی استفاده کنند.

قاضی پور خطاب به وزیر ارشاد تصریح کرد: اگر هیچ کاره هستید استعفا بدهید، من سوال نکردم که چرا فرهنگستان ترک زبانان تشکیل نشده، اگر چنین سوالی را مطرح می کردم قطعا شما مقصر بودید، ۴۰ میلیون ترک در ایران زندگی می کنند اما شبکه سراسری و فرهنگستان نداریم.

وی خطاب به مطهری که پیش از قاضی پور سوالش در صحن مطرح شده بود، گفت: شما فارس بودید به همین خاطر سوال شما اول مطرح شد، من ترک بودم حق من را خوردند.

در پایان قاضی پور از رای گیری برای سوال از وزیر ارشاد انصراف داد و از وزیر خواست اسلام را در مجموعه اش اجرا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار