مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد؛

توسعه بخش اورژانس بیمارستان مهاباد

با تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت، فاز دوم بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با اجرایی شدن برنامه‌های بهداشتی درمانی و توسعه فضا‌های خدماتی بهداشتی در طرح تحول نظام سلامت، احداث فاز دوم بخش اورژانس بیمارستان امام  خکینی (ره) این شهرستان به زودی آغاز می‌شود.
مرزنگ ضمن اشاره به متراژ بخش جدید اورژانس بیمارستان مهاباد افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز ساخت بخش اورژانس با متراژ حدود ۲ هزار متر مربع از وزارت متبوع گرفته شد و هم اکنون فاز اول آن با بیش از ۳۰ تخت تریاژ و تحت نظر به اتمام رسیده است.
وی گفت: فضای قبلی بخش اورژانس این بیمارستان دارای مساحت زیربنای ۵۳۳ متر مربع و ۱۱ تخت تریاژ بود که این فضای جوابگوی نیاز‌های مراجعین عزیز نبود و در اکثر مواقع با افزایش تعداد تخت‌ها به صورت غیر استاندارد بیماران اورژانسی مداوا می‌شدند.

افزایش 10 درصدی مراجعه ها به بیمارستان مهاباد در سال 96 نسبت به 95

وی ضمن اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده فاز دوم نیز به زودی به بهره برداری می‌رسد ادامه داد:در سال ۹۶ بیش از ۱۵۶ هزار از مراجعین در بخش درمانگاه اورژانس و حدود ۲۶ هزار از مراجعین نیز به صورت اورژانسی پذیرش شده اند و برای آن‌ها توسط پزشک متخصص طب اورژانس پرونده تحت نظر تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه در سال ۹۶ بخش اورژانس و درمانگاه بیمارستان مهاباد روزانه بیش از ۵۰ نفر را پذیرش کرده است اضافه کرد: برای بیماران خدمات درمانی از جمله ویزیت پزشک، سرم تراپی، نوارقلب، پانسمان، بخیه و ... ارائه شده است.
در حال حاضر بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد دارای ۳ نفر پزشک متخصص طب اورژانس، ۸ نفر پزشک عمومی، بیش از ۵۰ نفر پرستار، ۱۳ نفر منشی، ۱۲ نیروی خدمات پشتیبانی است که در ۲۴ ساعت شبانه روز به بیماران و مراجعین خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/خ

 

احداث فاز دوم بخش اورژانس بیمارستان امام مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.