برگزاری شب شعربزرگداشت فردوسی در تربت جام

همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی سومین فصل آزاد شعر تربت جام به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و همکاری انجمن شعر با حضور مدیران اجرایی، شاعران شهرستان‌های تربت جام، تایباد و باخرز برگزار شد.

برگزاری شب شعربزرگداشت فردوسی در تربت جام به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام گفت: شب شعربه مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی برگزار شدو شاعران شهرستان فعالیت‌های بسیار خوبی دارندکه قابل قبول در سطح استان خراسان می‌باشد.

نعمت الله فیاض افزود:شاعران شهرستان با هم تعامل، مراوده وارتباط بسیار صمیمانه دارند و حضور چهره‌های جوان به اصحاب فرهنگ، انجمن شعرتربت جام موجب شده روز به روز بال و پر بیشتری به خود بگیرد.

وی گفت  : به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن‌های ادبی در سطح کشور در حال ساماندهی است و تا الان پنج انجمن ادبی فعال شهرستان به ثبت رسیده که آماربسیار بالایی در بین شهرستان‌های خراسان می‌باشد.

درادامه رئیس آموزش و پرورش تربت جام گفت:عقل، تدبیروادب زیر مجموعه و ابزار خرد هستند و‌عقل و خرد نجات دهنده زندگی است.

غلامرضا بهرامپور افزود:متاسفانه دربرخی مسایل مذهبی، سیاسی، حزبی و. به جای گفتمان متاسفانه مشتمان می‌آید که دلیل آن خالی بودن افراد از خرد است.

وی ادامه داد:فردوسی به ما پند می‌دهد مواظب و مراقب و پاسداشت چشم، گوش و عقل خود باشیم که چراغ هدایت ماهستند و مباحث فردوسی کاربردی است و دوای بیماری‌های جسمی و‌روحی است.

رئیس آموزش و پرورش تربت جام گفت: معلمان آموزگار خردهستندو این نشست هاودورهمی هابرای شنیدن آیات الهی و سخنان بزرگان است که به انسان‌ها آرامش می‌دهد.

در  این محفل ادبی ۲۰نفر از شاعران شیعه و اهل سنت تازه‌ترین آثارو سروده هایشان را با موضوع آزاد قرائت و مورد تشویق شرکت کنندگان قرار گرفتند.

انتهای پیام//ز. ج
 


سومین فصل آزاد شعر در تربت جام برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.