انتخاب موزه باستان شناسی اردبیل به عنوان سه موزه برتر کشور

مسؤول موزه‌های استان اردبیل گفت: موزه باستان شناسی استان اردبیل به عنوان یکی از سه موزه برتر کشور انتخاب و از مسؤول آن تجلیل به عمل آمد.

 فردین عینی ،مسؤول موزه‌های استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اظهار کرد:موزه باستان شناسی استان اردبیل به عنوان یکی از سه موزه برتر کشور انتخاب و از مسؤول آن «امید یزدانی» تجلیل به عمل آمد.

وی گفت: این رتبه در پی ثبت و ساماندهی دو هزار قطعه شی و اموال تاریخی در سامانه اموال منقول تاریخی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور به موزه باستان‌شناسی استان اختصاص یافت.

مسؤول موزه‌های استان اردبیل افزود: مستندسازی 892 سکه تاریخی و فرهنگی و آسیب شناسی 90 مورد از اشیا و اموال منقول فرهنگی و تاریخی و همچنین حفاظت و معرفی مناسب اشیا از دلایل انتخاب موزه باستان‌شناسی استان اردبیل به عنوان یکی از سه موزه برتر کشور است.

عینی تاکید کرد: تلاش مدیریت این موزه موجب شد تا وی به عنوان مدیر برتر و نمونه سال 97 در سطح کشور انتخاب و در حضور رئیس سازمان، معاونت‌ها، مدیرکل امور موزه‌ها، مدیرکل پایگاه جهانی و رئیس ایکوم مورد تقدیر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: استان اردبیل به پاس سابقه تاریخی و فرهنگی چند هزار ساله، آثار متنوع  تاریخی دارد که گوشه‌ای از آن در موزه‌های این استان در معرض دید عموم است.

انتهای پیام/ع

موزه باستان شناسی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.