رویکرد دولت توانمند سازی بانوان است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: رویکرد دولت توانمند سازی بانوان از طریق آموزش برای ایجاد اشتغال و تامین کسب و کار است.

رویکرد دولت توانمند سازی بانوان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، فاطمه دهقانی روز چهارشنبه درنشست با بانوان سرپرست خانوار شهرستان دیر افزود: زن بودن یک مسئولیت اجتماعی است و اگر سرپرست خانوار هم باشد مسئولیت آن دوچندان می شود.
وی اضافه کرد: طرح ملی توان افزائی زنان با رویکرد کسب وکار و کارآفرینی با عنوان 'مسیر کسب و کار من' همزمان با سراسر کشور ویژه بانوان در استان بوشهر برگزار می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهارداشت: برگزاری این طرح باهدف آگاه سازی مخاطبان از مزیت های اقتصادی و فرصت های کسب و کار بومی، آشنایی با فرآیند راه اندازی کسب وکار و ترغیب جوانان برای ورود به عرصه­ی کارآفرینی است.

وی گفت: در این طرح 100 نفر از جوانان علاقمند استان بوشهر شناسایی و در سه روز از خدمات آموزشی و مشاوره ای طرح بهرمند می شوند و حداکثر 30 درصد از سهمیه هر استان بر حسب نیاز و علاقمندی به مردان اختصاص پیدا می کند.

دهقانی در باره شرایط شرکت کنندگان در این طرح با اشاره به رایگان بودن خدمات ارائه شده گفت: جوانان علاقمند به خویش فرمایی، صاحب ایده و جوانانی که کسب و کار نو پا دارند می توانند در این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه شرط سنی شرکت کنندگان ۲۰ تا ۴۰ سال است، ادامه داد: ثبت نام در این طرح، فقط از طریق سایت www.foundationed.ir انجام و مخاطبان نهایی از بین ثبت نام کنندگان انتخاب می شوند.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به خدمات این طرح اشاره کرد و گفت: افراد با شرکت در این طرح می توانند علاوه بر دریافت آموزش هایی در زمینه جست وجوی فرصت های کسب و کار و کارآفرینی، ایده یابی، بوم مدل کسب و کار و ترسیم نقشه راه با الگوی کارآفرینان موفق نیز آشنا شده و از خدمات مشاوره فردی و گروهی برای تجاری سازی ایده خود بهره مند شوند.

وی افزود: تفاهم نامه بین دفتر و صندوق قرض الحسنه مهر ایران برقرار شده که برای حمایت زنان سرپرست خانوار تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شود.

مشاور فرماندار دیر در امور بانوان گفت: برای تقویت بنیه اعتقادی و فرهنگی بانوان برگزاری کلاس های آموزشی ضروری به نظر می رسد.

صدیقه کنگانی افزود: در زمان حاضر زنان از نبود مهارت شغلی رنج می برند و تسهیلاتی که برای آنان در نظر گرفته می شود اندک است.

وی گفت: برای کسب و کار و کاهش آسیب های اجتماعی ایجاد کانون کارآفرینی و بیمه بانوان شاغل فصلی در بخش کشاورزی و شرکت های بسته بندی ماهی و میگو ضروری است.

انتهای پیام/م

توانمند سازی بانوان رویکرد دولت است

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.