شناسایی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه نشان از عدالت آموزشی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورگفت: شناسایی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه نشان از عدالت آموزشی دارد که یکی از شعار‌های وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجید قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشوراظهار کرد: توسعه فضای آموزشی و ورزشی به ویژه در مناطق محروم از اولویت‌های اساسی است. امروز  در اهواز سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی نیز افتتاح شد.

وی افزود: در محله‌ای بهارستان در اهواز نیاز بود که پروژه‌ای اجرا شود تا دانش‌آموزان آسیب‌دیده ذهنی به ویژه دوره پیش‌حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای، آموزش ببینند.

قدمیبیان داشت: در حال حاضر ما حدود 4 تا 5 برابر دانش‌آموز عادی برای این دانش‌آموزان هزینه می‌کنیم. نیازهای سخت‌افزاری ما به خصوص در مناطقی مانند خوزستان بالا است، چراکه دچار تورم جمعیت است. در این مناطق کار تشخیصی دقیق‌تر شده و دانش‌آموزان بیشتری شناسایی می‌شوند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: دنبال تفکیک گروه‌های دانش‌آموزان از هم هستیم که در مدارس خاص خودشان باشند در خوزستان خیرین به میدان آمده‌اند و در حال رفع مشکلات سخت‌افزاری هستیم و دانش‌آموزی بدون مدرسه نخواهد ماند و در مناطق آموزشی دانش‌آموزان با کمک سرویس ایاب و ذهاب تقریبا در نزدیک‌ترین مدرسه ثبت‌نام و از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: از هزار و 570 مرکز آموزش استثنایی نزدیک به 200 پروژه در کشور خیرساز است اما گرایش خیرین به سرمایه‌گذاری در مدارس است.

انتهای پیام/م

نگاهی به اولویت های آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.