در نخسین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد:

تعیین3 محور برای سرنوشت اقلام مکشوفه قاچاق/ مهلت 20 روزه برای تشخیص هویت اقلام

در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،۳ محور کلی برای سرنوشت اقلام مکشوفه از جمله امحا، صادرات و فروش در بازار داخلی تعیین شد.

3 محور برای سرنوشت اقلام مکشوفه مشخص شد/ مهلت 20 روزه برای تشخیص هویت اقلامبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شامگاه چهارشنبه در محل وزارت خانه کشور نخستین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 97 برگزار که در این جلسه  ابعاد مختلف جلوگیری از شدت ورود اقلام قاچاق و نکات پیرامون آن بررسی شد.

عبد الله رحمانی فضلی وزیر کشور، در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از  ۳ محور کلی برای سرنوشت اقلام مکشوفه قاچاق از جمله امحا، صادرات و فروش در بازار داخلی خبرداد؛ بنابراین اقلامی که مشابه داخلی آن در کشور وجود ندارد قابلیت فروش به نحوه مزایده را پیدا می‌کنند و همچنین کالا‌هایی که امکان بازصادرات را دارند هم برای عرضه و فروش در دیگر کشور‌ها اقدام می‌شوند.

وزیر کشور افزود: تنها کالا‌هایی که فاسد شدند و یا بر اساس فرسودگی قابلیت استفاده را ندارند، امحا می‌شوند.

وی مطرح کرد: استعلام کد اقلام برای تشخیص ساخت کشور تولیدکننده آن و تفکیک اجناس داخلی و خارجی یکی دیگر از الزاماتی است که به طور جدی در سال ۹۷ مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنا بر پیشنهاد‌های حاضران حداکثر ۲۰ روز برای تشخیص هویت اقلام در نظر گرفته شده است.

علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این جلسه بیان کرد: قاچاق علاوه بر ایجاد آثار زیان بار و مخرب بر اقتصاد کلان جامعه، مشکلات اجتماعی و فرهنگی را هم به جای می‌گذارد، ازاینرو  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای مقاومتی ساختن اقتصاد از تمام ظرفیت خود بهره می‌برد.

در این جلسه اصغری رئیس سازمان غذا و دارو هم تاکید کرد: کالاهایی که فاقد شناسنامه سلامت کالا هستند باید فارغ از هر مشخصه ای امحا شوند.

همچنین سید علی رضا آوایی وزیر دادگستری گفت: مسئولان در برخی از موارد، امکان برخورد هیجانی با این امر مهم را دارند. در برخورد‌های هیجانی ضمن اجرا شدن وظایف امکان ضایع شدن حق افراد وجود دارد. ضمن اینکه تمام قوا باید در اجرای این طرح بسیج شوند، نباید ظلم و حق الناسی به وجود بیاید.

در پایان نخستین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عبدالله رحمانی فضلی از تمامی حاضران تدوین صورت جلسه و مکاتبه مصوبات را برای ارائه گزارشی به رئیس جمهور خواستار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار