بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟

روزه داری در روزهای بلند و گرم باعث کمبود آب بدن می شود؛ برای اطلاع از راهکارهای جبران کمبود آب بدن و بهترین مایعاتی که در این ماه باید مصرف کرد، این گزارش را حتما بخوانید.

بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟باشگاه خبرنگاران جوان: کمبود آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و به همین دلیل کارشناسان و متخصصان تغذیه بر جبران آب از دست رفته در زمان روزه داری تاکید می کنند. در همین راستا در این گزارش به " بهترین مایعاتی که در ماه رمضان باید مصرف کرد"، می پردازیم.

کارشناسان تغذیه  به روزه داران توصیه می کنند، نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان را مصرف کنند که مانند شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم شربتی، کاسنی ،سکنجبین و بیدمشک می تواند به کاهش تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند.

فاصله بین افطار تا سحر بهترین زمان برای جبران آب بدن

بین افطار تا سحر روزه داران می توانند از نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان، چای کمرنگ، آب میوه های طبیعی و انواع میوه های تابستانی استفاده کنند، چای به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان و ضد سرطان برای بدن مفید است، اما چای به دلیل مدر بودن باعث می شود مقدار بیشتری از آب بدن دفع شود.

بهترین مایعات در ماه رمضان

  • شیر و خرما

یكی از بهترین مواد غذایی برای افطار شیر و خرماست. نیم‌ساعت قبل از افطار هسته و پوست دو عدد خرما را گرفته در یك لیوان شیر داغ بریزید. وقتی زمان افطار شد در ابتدا خرماها را میل كنید و بعد از آن شیر را بنوشید. این كار كمك می‌كند قوت بدن برگردد و دستگاه گوارش آمادگی لازم برای هضم غذاهای بعدی را پیدا كند چون افرادی كه در ماه رمضان مدت طولانی گرسنه مانده‌اند و معده‌شان خالی بوده در ابتدا اول باید معده‌شان را برای غذا خوردن آماده سازند.

  • شربت آبلیمو

شربت آبلیمو یکی از نوشیدنی های ماه رمضان است و شربت آبلیمو کم شیرین سبب ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می کند.

بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟

شربت خاکشیر و تخم شربتی

از دیگر نوشیدنی های ماه رمضان شربت خاکشیر و تخم شربتی خنک کننده و ضد عطش هستند و می توانند آب را درون دانه های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند.در نتیجه نیاز بدن را به مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کند.بهتر است آنها را بدون شکر یا با شکر کم مصرف کرد.

بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟

  • کاسنی

دربین عرقیات سنتی، فقط کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی‌های مخصوص ماه رمضان مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟

  • شربت سکنجبین

شربت سکنجبین به تنهایی یا با اضافه کردن سکنجبین به خاکشیر نیز می تواند به رفع عطش کمک کند و بهتر است این ترکیب را تهیه و برای رفع تشنگی آن را نوشید.

  • دم کرده نعناع

دم کرده برگ خشک نعناع و یا مخلوط آن با عسل بین افطار تا سحر موجب رفع تشنگی خواهد شد.تهیه و مصرف شربت نعناع نیز رفع تشنگی بسیار مفید است.برای تهیه آن باید از شربت پایه استفاده کرد.جوشاندن شکر و آب به نسبت دو به یک و افزودن مقداری عرق نعناع و آب لیمو ترش که باید به صورت خنک مصرف شود.این شربت نیز به میزان زیادی از عطش جلوگیری می کند و از نوشیدنی های ماه رمضان است.

  • دم کرده لیمو عمانی با گل گاو زبان و نبات

دم کرده لیمو عمانی با گل گاو زبان و نبات نیز می تواند علاوه بر رفع تشنگی، باعث آرامش و خواب مناسب در شب شود.

  • عرق نعناع و گلاب برای سردمزاج‌ها

افرادی كه سردمزاج هستند ممكن است با خوردن آب زیاد این سردی را تشدید كنند بنابراین بهتر است برای از بین بردن نفخ از مخلوط عرق نعناع و گلاب استفاده كنند. به این صورت كه این مخلوط را به صورت داغ و با كمی نبات میل كنند تا این نفخ از بین برود البته این توصیه متوجه افرادی است كه بیماری دیابت و ناراحتی‌های دیگر ندارند و كاملا سالم هستند.

بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟

  • چای نعناع فشار را متعادل می‌كند

یكی از مشكلاتی كه در ماه رمضان برای افراد گرم‌مزاج پیش می‌‌آید، افت فشارخون است. چای نعناع چای بسیار مفیدی برای افراد گرم‌مزاج و صفرایی است و می‌تواند برای این افراد استفاده شود. یك قاشق غذاخوری نعناع را با یك لیوان آب جوش در قوری دم كرده و صاف كنید و بعد به آن یك قاشق غذاخوری خاكشیر، یك قاشق غذاخوری شكر و یك قاشق مرباخوری آبغوره اضافه و میل كنید. این كار هم مانع از عطش و هم مانع از افت فشار می‌شود. افرادی كه طبع سردی دارند و عرق سرد می‌كنند، بهتر است چای نعناع را با عسل میل كنند.

بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟

  • شربت تمبر هندی با عسل

خیس کردن تمبر هندی و صاف کردن آن و سپس مخلوط آن با عسل و تهیه شربت، نوشیدنی مفیدی برای رفع یبوست در ماه رمضان محسوب می شود.

  • شربت بهارنارنج

برای مقابله با استرس و فشارهای عصبی از خواص بهارنارنج غافل نشین. در روزهای گرم روزه داری و تابستان و با بالارفتن میزان تعریق بدن ممکنه دچار ضعف اعصاب و احساس ناراحتی بشین اما با مصرف مداوم شربت بهارنارنج میتونین با این مشکلات تا حد زیادی مقابله کنین.

*از طریق جستجوگر گوگل(https://www.google.com/) همه مطالب درباره ماه رمضان را پیدا کنید. ( اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار