برگزاری جشنواره رمضان در مازندران

جشنواره رمضان با موضوع های فرهنگی ، هنری و خیریه در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: برگزاری جشنواره جلوه‌های آواز ایرانی و طرح کتابت وحی مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ماه رمضان در استان است

وی افزود: در ماه رمضان ۱۵ نمایشگاه آثار علوم قرآنی و عترت، نمایشگاه کتاب، ۴۰ محفل انس با قرآن در شهرستان‌ها، ۶۶ نشست تخصصی با حضور اساتید حوزه‌های علمیه در مساجد مازندران برگزار می‌شود.

جاودانی گفت: اجرای ۵۰ نمایش توسط پنج گروه نمایشی، ۱۵ نشست شب‌شعر، مسابقه قرآن و نهج‌البلاغه طی ۳۰ شب، تجلیل از فعالان قرآنی به تعداد ۱۵ نفر، نمایش فیلم‌هایی با موضوع قرانی در مساجد و جشنواره استانی کتابت وحی در آمل از دیگر برنامه‌های جشنواره رمضان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: آثاری که در جشنواره کتابت وحی تولید می‌شود موردحمایت قرار می‌گیرد.

وی گفت: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام رمضان برنامه‌هایی طراحی‌شده و جشنواره جلوه‌های آواز ایران در مناجات خوانی ازجمله برنامه‌ها است که با همکاری انجمن موسیقی برگزار می‌شود.

جاودانی افزود: اجرای طرح تلاوت نور در دو هزار و ۵۳۰ مسجد در ایام ماه رمضان برگزار می‌شود و نکته مهم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، استفاده از ابزار هنر است و در مجموع برای برنامه‌های جشن رمضان، ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

رضا نوروزی جعفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران نیز با اشاره به برگزاری جشن رمضان ۱۸ شب در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: این جشن با همکاری سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان باهدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه همچون سال‌های گذشته طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، افزود: در این طرح مسئولان و خیران، با حضور در منزل مددجویان، از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرارگرفته و برای رفع آن اقدام می‌کنند.

نوروزی گفت: این نهاد در بخش‌های حمایتی و اجتماعی با رویکرد توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری، افزایش مشارکت‌های مردمی برنامه‌های مختلفی در ماه مبارک رمضان اجرا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار کیسه همیان مولا بین اصناف و بازاریان باهدف کمک به نیازمندان توزیع می‌شود، افزود: حامی یابی برای خانواده‌های محسنین وایتام، از برنامه‌های این نهاد است.

وی گفت:جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان آبرومند، جمع‌آوری فطریه و کفاره، از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.


انتهای پیام/آ

جشن‌های متنوع قرانی، فرهنگی و هنری رمضان درمازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.