کرملين: روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پایبند است

سخنگوی کرملین در واکنش به دستور ترامپ برای تحریم‌های بیشتر علیه روسیه اعلام کرد این کشور هیچگاه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را نقض نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور هیچگاه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را نقض نکرده، به تکالیف خود آشکارا پایبند بوده است و قصد دارد به عمل به این تکالیف ادامه دهد.

دمیتری پسکوف در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «روسیه به دقت به وظایف خود که به واسطه این پیمان بر عهده گرفته، پایبند است».

پسکوف گفت: مسکو از این موضوع متاسف است که واشنگتن «علاقه بیش از حد» به تحریم دارد.

او با اشاره به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به وزارت امور خارجه این کشور برای آماده کردن طرحی به منظور اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه روسیه با توجیه نقض مفاد پیمان منع موشک‌های میان برد، گفت: تهدید دائمی آمریکا برای اعمال تحریم علیه روسیه مایه تاسف است.

پسکوف تاکید کرد روسیه بار‌ها اعلام کرده است که «هیچ اتهامی را درباره این که روسیه ممکن است پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را به نوعی نقض کند» نمی‌پذیرد.

این پیمان هشتم ماه دسامبر سال ۱۹۸۷ توسط میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی سابق و رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا امضا شد.

این توافق، ساخت، به کارگیری و آزمایش موشک‌های بالستیک دارای برد متوسط و برد کوتاهتر و موشک‌های کروزی را که از زمین شلیک می‌شود، ممنوع کرد.

طرفین همچنین وعده دادند همه سکو‌های پرتاب و موشک‌های مستقر در زمین با برد ۵۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر را معدوم خواهند کرد.

آمریکا و روسیه به طور پیوسته یکدیگر را به نقض این پیمان متهم کرده اند.

انتهای پیام/

واکنش روسیه به دستور ترامپ برای تحریم‌های بیشتر علیه این کشور

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار