افزایش بهای نفت/ کاهش قیمت طلا

افزایش تقاضای نفت و تلاش اعضای اوپک برای کاهش سطح تولید، باعث بالا رفتن بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویتر، در پی افزایش تقاضای نفت و ادامه کاهش سطح تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک و همچنین تحریم ایران از سوی آمریکا، بهای طلای سیاه با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 27 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد) به 79 دلار و 57 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 13 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد)، 71 دلار و 62 سنت در هر بشکه معامله شد.

تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید از ابتدای سال 2017 میلادی بر افزایش بهای نفت اثرگذار بوده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند.

علاوه بر این، کاهش سطح تولید نفت ونزوئلا و بیانیه آمریکا درباره اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران—که یکی از اعضای اوپک محسوب می شود—باعث تقویت بهای نفت خام برنت شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، 18 اردیبهشت کشور خود را از توافق هسته ای ایران خارج کرد و گفت که تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال می کند.

همچنین افزایش فعالیت های حفاری آمریکا بهای نفت را تحت فشار قرار داده است. فعالیت های حفاری آمریکا در دو سال گذشته با بیش از 25 درصد افزایش همراه بوده و تولید نفت این کشور به روزانه 10.72 میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که فقط روسیه بیش از این مقدار نفت تولید می کند.

بهای طلا هم امروز (جمعه) در پی افزایش ارزش دلار آمریکا، تقریبا به پایین ترین سطح در سال جاری میلادی رسید. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1289.16 دلار رسید. در معاملات پیشین بهای طلا به 1285.41 دلار رسیده بود که این رقم پایین ترین سطح از 27 دسامبر سال گذشته میلادی محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار