کاهش بهای نفت/ طلا باز هم گران شد

در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش ذخایر نفتی آمریکا، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش ذخایر نفتی در آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 26 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 70 دلار و 78 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت روز گذشته با بیش از 3 درصد افزایش همراه بود و به بالاترین میزان خود از اواخر سال 2014 رسیده بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 13 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد) به 65 دلار و 38 سنت در هر بشکه رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار نفت در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه متشنج شده است. آمریکا و متحدانش قصد دارند به بهانه حمله ادعایی شیمیایی هفته گذشته در سوریه، علیه دولت بشار اسد حملات هوایی انجام دهند. این درحالی است که هیچ مدرکی درباره وقوع چنین حمله شیمیایی وجود ندارد. با وجود اینکه سوریه یک تولیدکننده مهم نفت محسوب نمی شود، اما باعث ایجاد تنش‌هایی در خاورمیانه شده است. این نگرانی ها نیز وجود دارد که آمریکا احتمالا تحریم ها علیه ایران –که یک تولیدکننده بزرگ در خاورمیانه محسوب می شود-- را تمدید می‌کند.

بر اساس گزارش مؤسسه نفت آمریکا، ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به 6 آوریل با 1.8 میلیون بشکه افزایش به 429.1 میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که کارشناسان انتظار کاهش 189 هزار بشکه ای نفت را داشتند.

افزایش ذخایر نفتی آمریکا در حالی رخ داده است که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از روزهای نخست سال گذشته میلادی موافقت کرده اند روزانه 1.8 میلیون بشکه از میزان تولید خود بکاهند. این توافق تا پایان سال جاری میلادی معتبر است.

در پی کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح در دو هفته اخیر و انتظارات برای نشست اخیر فدرال رزرو، بهای طلا اوایل امروز (چهارشنبه) باز هم با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1341.26 دلار رسید.

انتهای پیام/

قیمت جهانی نفت و طلا در روز یازدهم ماه آوریل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار