افزایش بهای نفت/ طلا ارزان شد

بهای نفت پس از کاهش دو درصدی در روز جمعه، امروز با اندکی افزایش همراه بود.

افزایش بهای نفت/ کاهش قیمت طلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت پس از آنکه روز جمعه در پی افزایش نگرانی ها از شدت گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین دو درصد کاهش یافت، امروز (دوشنبه) با اندکی افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 18 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد) به 62 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 22 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 67 دلار و 33 سنت در هر بشکه معامله شد.

روز جمعه پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اعمال تعرفه های جدید روی محصولات چینی خبر داد، بهای طلای سیاه 2 درصد سقوط کرد. در واقع نگرانی هایی بوجود آمد درباره اینکه گسترش جنگ تجاری میان آمریکا و چین که دو قدرت اقتصادی بزرگ در جهان محسوب می شوند، می تواند بر اقتصاد جهان تأثیر بگذارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا هم بر بهای طلای سیاه اثر گذاشته است. شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» اعلام کرد در هفته منتهی به 6 آوریل، 11 سکو به تعداد سکوهای حفاری آمریکا افزوده شده است و تعداد کل آنها را به 808 سکو رسانده است. این بالاترین سطح از مارس 2015 محسوب می شود. در نتیجه این افزایش، سطح صادرات آمریکا هم در ماه های اخیر با افزایش همراه بوده است.

با وجود افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

در پی کاهش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، ارزش دلار با ثبات همراه بود که این باعث کاهش قیمت طلا در بازارهای آسیا شد. این درحالی است که تنش‌ها میان آمریکا و چین افزایش یافته و ممکن است به یک جنگ تجاری میان این دو کشور منجر شود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1331.51 دلار رسید.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در روز نهم آوریل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
واقعا من فكر ميكنم. اگر نفت و گاز. نداشتيم اوضاع. مردم بهتر بود
آخرین اخبار