مشاور اقتصادی ترامپ: چین آینده اقتصاد آمریکا را به سرقت برده است

لری کودلو، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای درباره تنش‌های اقتصادی ایجاد شده میان واشنگتن-پکن سخن گفت.

مشاور اقتصادی ترامپ: چین آینده اقتصاد آمریکا را به سرقت برده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، «لری کودلو»، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما نمی توانیم از فناوری خود دست بکشیم. فناوری ریشه همه بخش هاست.این موضوع تولیدکنندگان ما را هم شامل می شود. آنها آسیب دیده اند. حتی کشاورزان ما هم ممکن است آسیب ببینند اما ما اجازه این کار را نخواهیم داد. چین باید هم اکنون بر اساس قوانین رفتار کند. ما نمی توانیم اجازه دهیم که آنها فناوری ما را به سرقت ببرند زیرا زمانی که آنها فناوری ما را به سرقت می برند در حقیقت آینده آمریکا را به سرقت می برند. نوآوری، اشتغال آفرینی و همه بر اساس فناوری هستند. رئیس جمهور ترامپ می گوید که دیگر کافی است. حالا ما در یک جنگ تجاری قرار نداریم.

مشاور اقتصادی ترامپ در ادامه افزود: تعرفه ها وارد این جریان شده‌اند. مذاکرات وارد این جریان شده اند و سازمان تجارت جهانی هم وارد این جریان شده است و ما باید در این جریان حرکت کنیم. امیدواریم که این روند پایانی بسیار خوب به همراه داشته باشد. من هنوز هم امیدوارم که چینی ها این موضوع را تشخیص دهند که جهان با ما هستند و چینی ها اهمیت فناوری در تجارت را تشخیص دهند و موانع را رفع کنند. من بار دیگر امیدوارم. ما روابط خوبی با رئیس جمهور چین داریم. من فردی نیستم که با وی دیداری داشته باشد اما مذاکرات کنونی می تواند تمامی مشکلات را حل و فصل کند. ما جدی هستیم. من تنها می خواهم بر روی این موضوع تاکید کنم که ما جدی هستیم.

این مقام کاخ سفید تاکید کرد: شما به ژاپن، اروپا،کانادا و استرالیا نگاه کنید. این کشورها اصولا دارای بازار آزاد هستند. آنها قوانین را اجرا می کنند و عضو سازمان جهانی تجارت هستند. آنها پیشتر از مواضع آمریکا حمایت کرده اند. من از اینکه شنیدم برخی افراد می‌گویند که رئیس جمهور ترامپ جنگی تجاری را آغاز کرده است، متعجب شدم. آنها می پرسند که چرا وی تعرفه هایی جدید را وضع کرده است که تاکنون وجود نداشته است. آنها می پرسند چرا چین به رفتارهای تجاری خود بدون هیچ تغییری برای مدت دو دهه ادامه داده است. جهان و سازمان های تجاری می دانند که چینی ها قوانین را نقض کرده اند. چرا آنها به کار خود ادامه داده اند؟ چین باید سرزنش شود. دولت آمریکا نباید سرزنش شود.

کودلو افزود: رئیس جمهور ترامپ از مدتها پیش به دنبال این کار بوده است. او تصمیم گرفته است که موضعی سختگیرانه را درباره چین در پیش بگیرد. این مبارزه‌ای است که وی تصمیم گرفته است از طریق آن به رشد آمریکا کمک کند. او درست می گوید. این نظر من است. من بار دیگر می گویم که چین را سرزنش کنید و ترامپ را سرزنش نکنید.

انتهای پیام/

انتقاد مشاور اقتصادی ترامپ از تنش‌های تجاری ایجاد شده میان آمریکا و چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار