الهیار ترکمن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

آخرین جزئیات از اجرای طرح سرباز معلم در مدارس/ حضور ۵ هزار نیروی جدید در مناطق محروم

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره اجرای طرح سرباز معلم در مدارس پرداخت.

آخرین جزئیات از اجرای طرح سرباز معلم در مدارس/ 5 هزار نیروی جدید در مناطق محروم جذب می‌شوندعلی الهیارترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اجرای طرح سرباز معلم اظهار کرد: این طرح برای ساماندهی و تأمین نیروی انسانی در مناطق محروم و روستایی مورد توجه قرار گرفته است و طرحی مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح برگزار کردیم تا افراد علاقمند به عنوان سرباز معلم مشغول به فعالیت شوند.

آموزش و پرورش دخل و تصرفی در حقوق سرباز معلمان ندارد

وی درباره میزان پرداختی به سرباز معلمان گفت: آموزش و پرورش در تعیین میزان حقوق این افراد دخل و تصرفی ندارد و ستاد کل نیروهای مسلح براساس وضعیت تأهل، مدرک تحصیلی و مواردی از این قبیل میزان دریافتی سرباز معلمان را تعیین می‌کند و آموزش و پرورش صرفا وظیفه پرداخت این حقوق را دارد.

الهیارترکمن درباره جذب نیروی جدید برای سال تحصیلی آینده گفت: درخواست 6 هزار نیروی سرباز معلم داشتیم که با جذب 5 هزار نیرو موافقت شد که اکنون در مرحله آموزش نظامی هستیم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نیروهای در نظر گرفته شده از اواسط تیر ماه به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند تا دوره‌های تخصصی معلمی را برای مدت 2 ماه بگذرانند.

وی درباره نحوه جذب سرباز معلمان در مقاطع تحصیلی مختلف بیان کرد: سعی کردیم تا برای هر مقطع تحصیلی متناسب با نیاز مقطع جذب نیرو داشته باشیم و بر این اساس برای دوره ابتدایی معمولا سرباز معلمانی با مدرک تحصیلی علوم تربیتی و گرایش‌های مربوط به این دوره همکاری داشته باشیم.

الهیارترکمن در خصوص وجه تمایز روابط پذیرش امسال نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح سرباز معلم فعالیتی مشترک بین آموزش و پرورش و نیروهای مسلح است بنابراین روابط باید با موافقت طرفین باشد که با توجه به رایزنی‌های انجام شده امسال مدت پذیرش کارشناسی بود و سایر ضوابط نسبت به گذشته تغییری نداشت، همچنین سرباز معلمان از اول مهرماه با توجه به نیازسنجی های انجام شده در مناطق محروم و روستایی که کمبود نیروی انسانی بیشتری داریم مشغول به فعالیت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
زیبا
۰۶:۴۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
سلام .من عاشق شغل معلمی هستم وحاضرم به هرجایی ازایران درمناطق دورافتاده بادل جان به بچه های ابتدایی درس بدهم حتی بدون استخدام
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۲:۴۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اما متاسفانه این قشر تحصیلکرده و آماده بخدمت با انگیزه بالا بعد از دوسال سابقه تدریس در دورترین و محروم ترین مناطق کشور با کمترین حقوق و مزایا و بدون هیچ امتیاز تدریس مربوط به این 2 سال از گردونه نظام آموزشی حذف می گردند
آخرین اخبار