ضرورت ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف صحیح انرژی برق درکشور

کشور نیازمند ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف صحیح انرژی برق در شرایط کنونی است.

مدیرعامل توزیع برق استان زنجان در همایش طلایه داران تبلیغ مطرح کرد:ضرورت ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف صحیح انرژی برق درکشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مهندس علیزاده مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان نقش مبلغین دینی و مذهبی را در اشاعه فرهنگ درست مصرف و اصلاح سبک زندگی اسلامی بدور از اسراف را در جامعه مهم ارزیابی کرد و بر امر به معروف ونهی از منکر در حوزه حفاظت از بیت المال (نعمت برق) وهمچنین عدم آسیب به شبکه‌های ارزشمند توزیع برق تاکید کرد.
وی افزود: اصولاً نگاه قرآن به مسئله اقتصادی نگاهی در راستای بهره‌وری مناسب و درست از امکانات و وسایلی است که خداوند در اختیار بشر به‌طور مستقیم و یا با تولید و کار قرار داده است؛ از این‌رو از مردم می‌خواهد که هر چیزی را درست و به شکل مناسب آن مورد استفاده قرار داده و از اسراف و تبذیر و عدم بهره‌مندی از آن خودداری ورزند.
وی به زمان‌های اوج مصرف برق در تابستان که در ساعات بعد از ظهر و غروب آفتاب اتفاق می‌افتد اشاره کرد و از ائمه جماعات سراسر استان خواست تا در سخنرانی‌های خود به مدیریت مصرف برق در زمان‌های اوج مصرف برق دقت نمایند.
علیزاده  استفاده از انشعاب برق غیر مجاز بخصوص در روستا‌های استان را چالش بزرگ عنوان کرد و تصریح کرد: طبق احکام اسلامی و توصیه‌های بزرگان دین هرگونه بهره برداری غیرقانونی از بیت المال حرام بوده و گناه محسوب می‌شود و معضل برق‌های غیرمجاز از این موضوع مستثنی نیست.
وی از مبلغین دینی ومذهبی استان خواست تا در خصوص عواقب استفاده از انشعاب برق‌های غیرمجاز ویا دستکاری کنتور برق مردم را آگاه نمایند.
انتهای پیام/ن
 

کشور نیازمند ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف صحیح انرژی برق در شرایط کنونی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.