۱۰ درصد معتادان آذربایجان شرقی زن هستند

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: از تعداد ۵۰ هزار معتاد استان، ۱۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بهزاد وحیدنیا معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی در همایش پیشگیری از اعتیاد در هشترود گفت: سال گذشته بهزیستی برای ۳۷۹ نفر از معتادان بهبودیافته با پرداخت وام‌های کم بهره ایجاد اشتغال کرده است.

وی گفت: بهزیستی به معتادانی که درمان شده اند و شرایط به کارگیری آن‌ها در مشاغل مختلف فراهم شده به شرط تایید از سوی درمانگران سازمان، وام اشتغال پرداخت می‌کند.

وحید نیا با بیان اینکه بهزیستی با سه رویکرد درمان، توانمندسازی و پیشگیری اقدام به ارائه خدمات می‌کند، افزود: با ایجاد خانه‌های درمان و انجام سه رویکرد بهزیستی، وضعیت استان از نظر معتادان نسبت به سایر استان‌ها خوب است.

وی گفت: مهم‌ترین اولویت این اداره کل در بحث اعتیاد آگاه سازی است و اقدامات لازم برای درمان و کاهش آسیب نیز در اولویت‌های بعدی است.

فرماندار هشترود نیز گفت: سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال وام کم بهره به معتادان بهبود یافته در این شهرستان پرداخت شده است.

امین امینیان گفت: علاوه بر پرداخت وام خوداشتغالی، هر کدام از کارآفرینانی هم که بتوانند به عنوان پشتیبان معتادان درمان شده را بکار بگیرند از وام کم بهره اشتغالزایی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در سالجاری نیز ۲۰۰ معتاد بهبودیافته درخواست وام اشتغالزایی کم بهره داده اند که پرونده‌های آنان در دست بررسی است. 

منبع:خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در هشترود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار