دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

برنامه ریزی برای حذف آزمون دوره متوسطه/ مافیای کنکور معادلات نظام آموزشی را به هم ریخته است

نوید ادهم با تاکید به اجرای همه جانبه سند تحول بنیادین گفت: مافیای کنکور معادلات نظام آموزشی را به هم ریخته است.

برنامه ریزی برای حذف آزمون در دوره متوسطه/ مافیای کنکور معادلات نظام آموزشی را به هم ریختبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی نویدادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درخصوص تطبیق رهنمود‌های رهبری و سیاست‌های نظام آموزشی با اشاره به نگاه هوشمندانه رهبری به تحول در آموزش و پرورش اظهار کرد: باور داریم که عملیاتی شدن فرمایشات رهبری و سند تحول به فراهم شدن زمینه‌های اجتماعی و گفتمان سازی آن مرتبط است.

وی ادامه داد: در شورای عالی آموزش و پرورش هشت کمیسیون داریم که در هرکدام از این کمیسیون‌ها ۱۵ تا ۲۰ نفر از متخصصان برای بررسی مسائل آموزش و پرورش به بحث و بررسی می‌پردازند و حتی گاهی موصوعات یک دو تا سال در شورای عالی برای کارشناسی می‌مانند.

نوید‌ادهم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه صرفا آموزش و پرورش مقدمه دانشگاه نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش ۲ هدف آماده کردن دانش آموزان برای ورود به کار و دانشگاه را دنبال می‌کند، اما اکنون متاسفانه کنکور و ورود به دانشگاه  کل مقاطع را تحت تاثیر قرار داده است و مافیای صنعت کنکور، معادلات را به هم ریخت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه حذف آزمون دوره ابتدایی از جمله مقدمات آماده کردن دانش آموزان برای خوب زندگی کردن است، تصریح کرد: امیدواریم موضوع حذف کنکور با همکاری وزارت علوم و مجلس زودتر به نتیجه برسد و الزامات قانونی هم برای اجرایی شدن فراهم شود.

نوید ادهم با تاکید بر اجرای ساحت‌های شش‌گانه گفت: کنکور یک جز از ساحت‌های شش‌گانه است و امیدواریم هرچه زودتر بساط آزمون حذف شود و بر این اساس به دنبال حذف آزمون در متوسطه اول و دوم هم هستیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: امسال برای ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی پایه هفتم، آزمون تستی اضطراب زا حذف خواهد شد و کارشناسان در حال بررسی برای روش‌های جایگزین این نوع آزمون هستند.

آزمون‌های آموزش و پرورش استاندارد است

وی درباره زمان حذف کنکور اظهار کرد: طبق قانون این حذف باید بساط تا سال ۹۹ انجام شود و مشکل وزارت علوم استاندارد نبودن آزمون‌های آموزش و پرورش بود در حالی که مرکز سنجش سیستم مکانیزه‌ای برای آزمون‌ها دارد.

نوید ادهم با اشاره به ماموریت‌های سازمان سنجش ادامه داد: قرار بر این بود تا سازمان سنجش، سازمان مستقلی باشد و آموزش و پرورش و وزارت علوم را تامین کند، اما اکنون بیشتر نگران پذیرش در دانشگاه هستند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌ها به چشم انداز آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ اشاره و اظهار کرد: همه تلاش ما عملیاتی شدن سند تحول است و این موضوع در برنامه ششم توسعه و برنانه‌های وزیر آموزش و پرورش هم به صراحت این هدف آمده است.

شان معلم فقط مسائل معیشتی نیست

نوید ادهم درباره فرمایشات رهبری مبنی بر شأنیت و جایگاه واقعی معلم و حل مشکلات معیشتی معلمان گفت: دستگاه‌های تخصیص دهنده منابع باید درباره حقوق و وضعیت مالی معلمان پاسخ گو باشند البته شأنیت معلم فقط معیشت نیست و می‌دانیم که معلمان هم افراد زیاده خواهی نیستند و باید حداقل‌های زندگی شان تامین شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به زیر نظام منابع مالی در سند تحول  بیان کرد: در حال ببرسی و تصویب این زیر نظام هستیم البته وضعیت  بودجه آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر رشد خوبی  داشته است اما هنوز با سایر دستگاه ها فاصله پرداختی بسیاری داریم  در واقع توسعه آموزش و پرورش به ویژه در حوزه مسائل مالی کشور، نیازمند  تصمیم حاکمیتی است.

گنجاندن موضوعات  سند تحول بنیادین در 67 مورد

وی درباره ماموریت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی در تامین نیروی انسانی اظهار کرد: علاوه بر جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری در این دانشگاه‌ها، براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان استفاده از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است که البته با توجه به کمبود نیروی انسانی ناگزیر به اجرای این ماده هستیم و پس از آن دوره‌های یکساله حرفه آموزی برای پذیرفته شدگان درنظر گرفته شده است.

نویدادهم با اشاره به اینکه سند تحول بازنگری شده و در ۶۷ مورد موضوعات گنجانده شده است، بیان کرد: تمام این اهداف شایسته محورند و  بعد از ابلاغ این اصلاحیه از سوی رئیس جمهور اجرایی اهداف در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
کدام شیوه ؟؟؟ آزمون هوش و کارنامه تحصیلی؟ مدیر و وزیر محترم تمامی دانش آموزان متقاضی مدارس نمونه و سمپاد کارنامه درخشانی دارند. اینکه جزء بدیهیات است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
آزمونها استاندارد نیستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
قبل از حذف آزمون می بایست راهکار و روش های جایگرین انتخاب و تایید میشد.نه اینکه آزمون حذف کنیم و به دنبال روش جایگزین بگردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بهتره آموزش مهارتی از دوران ابتدایی و ایجاد رقابت بیشتر آغاز شه و در همان دوران رشته های تخصصی انتخاب شه و دانش آموزان به محض ورود به دروه راهنمایی فعالیتهای کارگاهی را شروع و در دبیرستان وارد بازار کار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر رقابتها به صورت کارگاهی و مهارتی میان داوطلبان برگزار شه نتیجه بهتری خواهد داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر رقابتها به صورت کارگاهی و مهارتی میان داوطلبان برگزار شه نتیجه بهتری خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایجاد رقابت میان داوطلبان باعث پیشرفت میشه ولی باید نحوه برگزاری آزمون تغییر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید در این باره بیشتر تحقیق بشه تا راهکار درست در نظر گرفته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید در این باره بیشتر تحقیق بشه تا راهکار درست در نظر گرفته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
حذف مدارس سمپاد و مدارس غیردولتی ...حذف مدارس سمپاد دوره اول، موجب تضعیف مدارس سمپاد دوره دوم و مدارس غیر دولتی برند می شود! مسولان آموزش و پرورش وعده داده اند با حذف مدارس سمپاد دوره اول، مدارس سمپاد دوره دوم را تقویت خواهند کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
حذف مدارس سمپاد و مدارس غیردولتی ...حذف مدارس سمپاد دوره اول، موجب تضعیف مدارس سمپاد دوره دوم و مدارس غیر دولتی برند می شود! مسولان آموزش و پرورش وعده داده اند با حذف مدارس سمپاد دوره اول، مدارس سمپاد دوره دوم را تقویت خواهند کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
250 هزار دانش آموز مقطع ششم برای آزمون بلاتکلیف هستند.در حقیقت 250 هزار خانواده بلاتکلیف است . مهلت 3و4 روزه که فرمودید ( نقل به مضمون ) که تمام شده خانواده ها بابت آزمون و ثبت نام فرزندانشان نگران هستند
آخرین اخبار