در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

انتشار رایگان کتاب از کتابسازی جلوگیری می کند

مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس گفت:انتشار کتاب رایگان توسط انتشاراتی ها می تواند از معضل کتابسازی جلوگیری کند.

انتشار رایگان کتاب از کتابسازی جلوگیری می کندرضا حاجی آبادی،مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص انتشار رایگان کتاب گفت: ما هم در انتشارات هزاره ققنوس روی آثار برخی از نویسندگان سرمایه گذاری می کنیم یکی از نحوه های رفتار ما با مولفان همین است.

وی افزود:ناشر روی کتابی سرمایه گذاری می کند که خیلی خوب باشد و برای آن بازاریابی خوبی شده باشد از این رو برای همه ناشران بهتر است به این سمت و سو بروند که کتاب های مولفان را به طور رایگان منتشر کنند.

مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس بیان کرد: انتشار کتاب رایگان توسط انتشاراتی ها می تواند از مسئله کتابسازی جلوگیری کند چون کتاب هایی که خود ناشر در آن سرمایه گذاری می کند در دایره کتابسازی قرار نمی گیرد.

وی افزود: وقتی ناشر روی کاری سرمایه گذاری می کند سعی می کند کتاب های با کیفیت را در بازار کتاب عرضه کند همچنین برای کتاب هایی که تیراژ بالایی دارند این کار را انجام می دهند.

مدیر مسئول انتشارات ققنوس با اشاره به بخش هایی که کتابسازی در آن اتفاق می افتد، بیان کرد: آن بخش در صنعت نشر که ناشر برای انتشار کتاب از مولف آن پول می گیرد تا کتاب را منتشر کند دچار کتابسازی و ضعف های اثر می شوند که این موضوع در حوزه علوم اجتماعی اتفاق می افتد.

حاجی آبادی گفت:استاد دانشگاهی که می خواهد در دانشگاه کرسی بگیرد هزینه انتشار کتاب را خودش پرداخت می کند و یا کتابی را منتشر می کند که دانشجویانش بخرند، شامل کتابسازی می شود همچنین در مواردی که دانشجویان فوق لیسانس و دکتری که پایان نامه هایشان را به کتاب تبدیل می کنند نیز شاهد این اتفاق هستیم که  در میدان انقلاب می توان به مواردی از تبدیل پایان نامه به کتاب و کتابسازی اشاره کرد.

انتهای پیام/

چگونه از کتابسازی جلوگیری کنیم؟

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار