نبرد لاتزیو و اینتر برای کسب آخرین سهمیه اروپایی ایتالیا/شام آخر اینیستا در بارسلونا

فصل 18-2017 لیگ های سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا امشب با برگزاری چند مسابقه از هفته پایانی این رقابتها به پایان می رسد .

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فصل 18-2017 لیگهای سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا امشب با برگزاری چند مسابقه از هفته پایانی این رقابتها به پایان می رسد که مهمترین این بازی ها را بررسی می کنیم.

سری آ ایتالیا

لاتزیو - اینتر (ساعت 23 و 15 دقیقه)

حساس ترین دیدار این هفته سری آ در ورزشگاه المپیکوی شهر رم بین تیم های لاتزیو و اینتر میلان برگزار می شود.  یکی از این دو تیم آخرین سهمیه ایتالیا را برای فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا دریافت می کند. در حال حاضر لاتزیو با 72 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و اینتر با سه امتیاز کمتر نسبت به این تیم در رتبه پنجم است. شاگردان اسپالتی برای راهیابی به لیگ قهرمانان باید امشب لاتزیو در در خانه اش شکست دهند در غیر این صورت عقابهای پایتخت به این مسابقات راه پیدا می کنند.نراتزوری بازی رفت را مقابل لاتزیو پیروز شده است و به همین دلیل با پیروزی در بازی امشب برابر این تیم و هم امتیاز شدن با بیانکوچلستی با توجه به پیروزی در بازیهای رودرو به لیگ قهرمانان صعود می کند.

نبرد لاتزیو و اینتر برای کسب آخرین سهمیه اروپایی ایتالیا/شام آخر اینیستا در بارسلونا

تاکنون صعود تیم های یوونتوس، ناپولی  و رم از ایتالیا به لیگ قهرمانان قطعی شده و از بین تیم های ایتر و لاتزیو یک تیم سهمیه چهارم را کسب می کند و تیم دیگر به لیگ اروپا می رود.

این مسابقه صد و پنجاهمین دیداری است که بین افعی ها و عقابها در سری آ برگزار می شود. اینتر 61 پیروزی به دست آورده است و لاتزیو نیز 35 مسابقه را برده و 53 دیدار هم مساوی شده است.

نراتزوری چهار مسابقه از هشت دیدار اخیر خود در سری آ مقابل لاتزیو را برده است. (2 مساوی و 2 شکست)

از سال 2008 تاکنون هیچ مسابقه ای بین این دو تیم در چارچوب سری آ در ورزشگاه المپیکو با نتیجه مساوی تمام نشده است.(پنج برد برای لاتزیو و چهار پیروزی برای اینتر)

بازی امشب چهارمین دیدار دو تیم در هفته پایانی سری آ است که در ورزشگاه المپیکو برگزار می شود که لاتزیو هر سه دیدار قبلی را در سالهای 2012 ، 2002 و 1935 برده است.

آخرین شکست آبی های پایتخت در سری آ به هفته بیست و هفتم و شکست یک بر صفر مقابل یوونتوس برمیگردد اما اینتر همین هفته گذشته مقابل ساسولو شکست خورد و شانس رسیدن به رتبه سوم را در آن مسابقه از دست داد.

میلان - فیورنتینا (ساعت 20 و 30 دقیقه)

تیم میلان امشب در ورزشگاه سن سیرو میزبان فیورنتینا خواهد بود. شاگردان گتوزو فصل خوبی را سپری نکردند اما موفق شدند سهمیه لیگ اروپای خود را قطعی کنند . فیورنتینا رده هشتمی نیز برای کسب این سهمیه باید امشب میلان را ببرد و امیدوار باشد تا آتالانتا مقابل کالیاری شکست بخورد تا این تیم نیز همانند میلان و تیم پنجم سری آ (لاتزیو یا اینتر) به لیگ اروپا صعود کند.

نبرد لاتزیو و اینتر برای کسب آخرین سهمیه اروپایی ایتالیا/شام آخر اینیستا در بارسلونا

میلان چهار دیدار اخیرش در مسابقات لیگ را مقابل بنفش پوشان نباخته است.

همچنین روسونری دو دیدار اخیر خانگی اش را مقابل ویولا پیروز شده است.

برای نخستین بار در تاریخ باشگاه میلان ، این تیم پنج فصل متوالی در بین چهار تیم برتر سری آ قرار نگرفت.

ناپولی - کروتونه (ساعت 20 و 30 دقیقه)

تیم شایسته ناپولی که قهرمانی را در هفته های آخر به یوونتوس واگذار کرد امشب در خانه مقابل تیم کروتونه قرار می گیرد که برخلاف ناپلی ها این دیدار حکم مرگ و زندگی برایشان دارد.

ناپولی در حال حاضر با 88 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد این جایگاهش تغییری نمی کند اما آنها با پیروزی در بازی امشب می توانند یک رکورد عجیب و جالب به جای بگذارند . شاگردان ساری اگر در مسابقه امشب پیروز شوند 91 امتیازی می شوند و به نخستین تیم تاریخ سری آ تبدیل می شوند که از مرز 90 امتیاز می گذرد اما قهرمان نمی شود. تاکنون فقط یوونتوس سال 2012 و یوونتوس همین فصل در تاریخ سری آ موفق شدند از مرز 90 امتیاز بگذرند که قهرمان هم شدند .

نبرد لاتزیو و اینتر برای کسب آخرین سهمیه اروپایی ایتالیا/شام آخر اینیستا در بارسلونا

در طرف مقابل تیم کروتونه در حال حاضر با 35 امتیاز در رتبه هجدهم قرار دارد و در منطقه سقوط است اما با توجه به فشردگی عجیب تیم های انتهای جدولی در سری آ ، این تیم اگر بازی امشب را ببرد به احتمال زیاد در سری آ ماندنی می شود. تاکنون سقوط تیم های بنونتو و هلاس ورونا سقوشان به سری بی قطعی شده و یک تیم دیگر از بین پنج تیم کروتونه 35 امتیاز ، اسپال 35 ، کالیاری 36 ، اودینزه 37 و کیوو 37 به دسته پایین تر سقوط می کند.

ساسولو - رم (ساعت 23 و 15 دقیقه)

کالیاری - آتالانتا (ساعت 20 و 30 دقیقه)

اودینزه - بولونیا (ساعت 20 و 30 دقیقه)

اسپال - سمپدوریا (ساعت 20 و 30 دقیقه)

کیه وو - بنونتو (ساعت 20 و 30 دقیقه)

جنوا - تورینو (ساعت 17 و 30 دقیقه)

لالیگا اسپانیا:

بارسلونا-سوسیداد(ساعت 23 و 15 دقیقه)

 آبی اناری ها با کسب 90 امتیاز از 37بازی خود در صدر جدول لالیگا قرار گرفته اند. آنها 12 و 15 امتیاز به ترتیب از تیم های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید جلوتر هستند. بارسا عملکرد بسیار خوبی تا به اینجا فصل داشته و تنها یک شکست در کارنامه به ثبت رسانده است.شاگردان والورده هفته گذشته و روی یک غفلت در غیاب مسی با نتیجه پنج بر چهارم مغلوب لوانته شدند تا پس از نزدیک به 43 بازی نخستین شکست بلوگرانا در لالیگا رقم بخورد تا نتوانند هم به کورد آرسنال حمله کنند و هم فصل را بدون شکست به پایان برسانند.سه برد،یک تساوی و یک شکست حاصل کار شاگردان ارنستو در این پنج هفته اخیر بوده است و نشان می دهد در فرم متوسطی قرار دارند.از طرف دیگر یاران مسی 98 گل در این فصل وارد دروازه حریفان کرده اند و تنها به 2 گل دیگر نیاز دارند تا به رکورد شگفت انگیز صد گل زده در یک فصل برسند.آندرس اینیستا، کاپیتان بارسلونا امروز برای آخرین بار پیراهن آبی و اناری را بر تن خواهد کرد و به 16 سال حضورش در تیم اصلی خاتمه می دهد. سرخی روبرتو و توماس فرمایلن غایبان بارسا در این بازی هستند.حضور اومتیتی هم مشخص نیست.

نبرد لاتزیو و اینتر برای کسب آخرین سهمیه اروپایی ایتالیا/شام آخر اینیستا در بارسلونا

در سوی مقابل سوسیداد با 49 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته، نه ترسی از سقوط دارد و نه امیدهای چندانی به رسیدن رتبه های بالاتر.آنها در فصل جاری صاحب 14 پیروزی، 17 تساوی و 16 شکست شده اند.در پنج هفته اخیر سه پیروزی و 2 شکست برای سوسیداد بدست آمده و این موضوع نشان می دهد در فرم خوبی قرار دارند.آنها این شانس را دارند تا با پیروزی در این دیدار 52 امتیازی شوند فصل را با رتبه ای بهتر از دهم به پایان برسانند.آریز الوستوندو،هکتور مورنو،ایگور زوبلدیا،امانوئل آگیرتکسه و جان گوریدی در این بازی حضور ندارند.

نبرد لاتزیو و اینتر برای کسب آخرین سهمیه اروپایی ایتالیا/شام آخر اینیستا در بارسلونا

در 6 تقابل اخیر دو تیم،چهار پیروزی برای بارسلونا،یک تساوی و یک برد هم برای سوسیداد بدست آمده است.

بیشتر بدانیم:

*بارسلونا در 27 بازی از 30 بازی اخیر خانگی اش به پیروزی رسیده است. (لالیگا)
*بارسلونا در 17 بازی اخیر خانگی اش مقابل سوسیداد به پیروزی رسیده است. (همه رقابت ها)
*بارسلونا در 28 بازی از 30 بازی اخیر خانگی اش حداقل دو گل به ثمر رسانده است. (لالیگا)
*بارسلونا در 8 بازی از 9 بازی اخیر خانگی اش مقابل سوسیداد، در هر دو نیمه به پیروزی رسیده است. (همه رقابت ها)
*سوسیداد در 13 بازی از 14 بازی اخیر خارج از خانه اش به پیروزی نرسیده است. (لالیگا)

ترکیب احتمالی:

در حال تکمیل

اتلتیکو مادرید - ایبار (ساعت 21)

اتلتیک بیلبائو - اسپانیول (ساعت 18 و 45 دقیقه)

والنسیا - لاکرونیا (ساعت 14 و 30 دقیقه)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار