آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ گفت: با خرید ۲۲ تن گندم در شهرستان گناباد، خرید تضمینی این محصول در خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمیدرضا نوری افزود: خرید تضمینی گندم، امسال در بیش از 62 مرکز و کمیسیون خرید و انبار‌های تعاون روستایی با پراکنش مناسب در استان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در خرید تضمینی گندم امسال، ارائه معرفی نامه باری کشاورزان حذف شده است و به جای ان گندمکاران و کشاورزان باید مشخصات خود و محصول زراعی خود را در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ افزود: امسال، محصول گندم با حداکثر افت مفید 8 درصد و افت غیر مفید 5 درصد خریداری خواهد شد و این در حالی است که حداکثر افت مفید و غیر مفید پارسال، به ترتیب 10 و 7 درصد بوده است.

نوری افزود: امسال نیز محصول گندم با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید با قیمت پایه هزار و 300 تومان برای هر کیلو خریداری خواهد شد و این قیمت نسبت به پارسال تغییری نکرده است.

وی گفت: امسال محموله گندم مانند سال قبل، گندم تا 2 درصد سن زدگی بدون کسربها، بین 2 تا 4 درصد سن زدگی با 25 تومان کاهش قیمت و بیش از 4 درصد سن زدگی در ازای هر درصد سن زدگی، 35 تومان از قیمت پایه خرید تضمینی کاشته خواهد شد.

وی افزود: به همه محموله‌های گندمی که به مراکز خرید تضمینی، تحویل داده شوند، در ازای هر کیاوگرم گندم 15 تومان به عنوان کرایه حمل به کشاورزان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام//ا.س

62 مرکز آماده خرید تضمینی گندم های کشاورزان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.