پنتاگون از روسیه بخاطر کوتاهی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی انتقاد کرد!

وزارت دفاع آمریکا، روسیه را برای انجام ندادن اقدامات کافی به منظور مبارزه با تروریسم در مرز‌های تحت قلمرو خود مورد انتقاد قرار داد (!).

انتقاد پنتاگون از روسیه برای مبارزه ناکافی با تروریسمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرهنگ کوئن فالکنر، نماینده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز شنبه به اسپوتنیک اعلام کرد پنتاگون، روسیه را به علت آنکه برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم در مرزهای خود تلاش کافی انجام نمی‌دهد (!)، مورد انتقاد قرار داده است.

نماینده وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا و بسیاری از کشورهای منطقه درباره وقوع افراط‌گرایی در روسیه نگران هستند. روسیه کشورهای که به افغانستان در مبارزه با تروریسم کمک می‌کنند مورد انتقاد قرار می‌دهد با این حال برای پرداختن به مشکل افراط‌گرایی و تروریسم در مرزهای خود اقدام کافی انجام نمی‌دهد.»

این سرهنگ وزارت دفاع آمریکا از حدس و گمان درباره تعداد فعلی عناصر گروه تروریستی داعش در افغانستان خودداری اما تاکید کرد واشنگتن به همکاری با شرکای افغان خود برای کاهش حضور عناصر داعش در این کشور ادامه خواهد داد (!) و این کار علی‌رغم فروپاشی شبکه حامی این گروه تروریستی در عراق و سوریه صورت می‌گیرد.

در اوایل ماه می،  اولگ سیرمولوتوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد عناصر گروه تروریستی داعش در کنار تروریست‌های فراری از عراق و سوریه به دنبال تقویت موقعیت خود در بخش‌های شمالی افغانستان هستند.  بنابر گفته مقامات رسمی، تروریست‌ها در افغانستان به دنبال سرنگونی دولت‌های مشروع و تصاحب مناطقی از کشورهای آسیا مرکزی و روسیه برای ایجاد یک شبه دولت برای خود هستند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در سخنان خود تاکید کرد معارضان با حمایت مالی خارجی به افغانستان فرار کرده‎اند که در میان این حامیان خارجی سازمان‌های دولتی و سرویس‌های اطلاعاتی چندین کشور وجود داشته است. در اواخر سال 2017 شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه اعلام شد و به تائید بسیاری از کشورها رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، پنتاگون ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار