تعیین هیات‌رئیسه دانشگاه فرهنگیان برای پیگیری منویات مقام معظم رهبری

براساس تصمیم گیری دانشگاه فرهنگیان، هیئت رئیسه این دانشگاه به عنوان ستاد پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه تربیت معلم انتخاب شد.

تعیین هیات‌رئیسه دانشگاه فرهنگیان برای پیگیری منویات مقام معظم رهبری در تربیت معلمبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اینکه ما معتقدیم رهبر نظام اسلامی به عنوان، ولی فقیه، نائب امام زمان (عج) است، گفت: حضور رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان افتخار بزرگی است که در یکصدمین سال تربیت معلم و به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و سالگرد شهادت استاد مطهری نصیب این دانشگاه شد.

وی با بیان اینکه با تشریف فرمایی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تکریم مضاعفی نسبت به مقام معلم و دانشگاه معلم پرور فرهنگیان صورت گرفت، اظهار کرد: معظم له با قدوم مبارک خویش به دانشجو معلمان، استادان و خدمتگزاران در دانشگاه فرهنگیان عنایت ویژه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر ادامه داد: در همین راستا و با تصویب هیات رئیسه و ریاست دانشگاه فرهنگیان در جلسه هفته گذشته، هیات رئیسه دانشگاه به عنوان ستاد پیگیری منویات مقام معظم رهبری تعیین شد.

وی با بیان اینکه طبعا هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان از حیث نقش، جایگاه و اختیارات به عنوان ستاد پیگیری انتظارات و رهنمود‌های معظم له، می‌تواند مناسب‌تر انجام وظیفه نماید، تصریح کرد: در همین راستا هیات رئیسه دانشگاه به منظور تعیین تکلیف و هم افزایی مناسب، در هر استان برای برخورداری از نظرات و نیز تشکیل کمیته‌ها یا کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی، (در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، دانشجویی وغیره) تصمیمات و پیگیری لازم را اتخاذ خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر اعلام کرد: در آینده نزدیک و به همت مدیران استانی و مسئولان دفاتر نهاد، برای ایجاد فرصت زمانی مناسب و مشارکت فکری و علمی استان ها، نشست هم اندیشی استادان، هم اندیشی دانشجویی همچنین نشست هم اندیشی مدیران و کارکنان تشکیل خواهد شد تا ضمن تبیین دیدگاه ها؛ پیشنهادات و راهکار‌های تحقق و عملیاتی سازی رهنمود‌های مقام معظم رهبری، بررسی و استفاده شود.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های سال ۱۳۹۷، معاونت پژوهشی دانشگاه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری؛ در هر منطقه دانشگاه، همایش علمی با مشارکت دانشگاه‌های هر منطقه و همایش علمی به صورت ملی با رویکرد کاربردی و با همکاری دانشگاه‌های شاخص، برای دست یابی به ویژگی‌های معلم طراز انقلاب اسلامی بر اساس انتظارات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری برگزار می‌کند و پیگیری جدی برای بازخوانی و بازتنظیم برنامه‌های تربیت معلم صورت خواهد گرفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درمورد جذب و گزینش، ویژگی‌ها و صلاحیت‌های معلمی در بدو ورود و طول مدت تحصیل و پس از دانش آموختگی دانشجو معلمان، گفت: در این همایش‌های کاربردی وضعیت بررسی و با استخراج راهکار‌های عملیاتی تبدیل به برنامه عملیاتی و نهایتا این برنامه‌ها باز تنظیم می‌شوند.

ایده های برتر دانشجویی بررسی می شوند

وی با اشاره به اینکه دانشجو معلمان دانشگاه جوانانی هوشمند، با انگیزه، مومن و دارای استعداد‌ها و قابلیت‌های شایسته هستند، گفت: در همین راستا ایده‌های برتر و موفق دانشجویی بعد از بررسی هیات داوران، تبدیل به محصول خواهد شد که این گام اقدام مناسبی در راستای شکوفایی استعداد‌های آنان خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر با اشاره به نگاه راهبردی مقام معظم رهبری نسبت به دانشگاه فرهنگیان، گفت: به عنوان یک طلبه و سرباز همه ما مفتخریم در چنین دانشگاهی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باور عمیق، جدی و واقعی نسبت به آن دارند، خدمت می‌نماییم.

وی با تاکید بر اهمیت راهبردی و استراتژیک دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه حقیقتا «دانشگاه مادر» است؛ چرا که نه تنها برای تعلیم و تربیت، معلم تولید و تربیت می‌کند، بلکه ورودی عرصه‌های دیگر نیز توسط معلمان و دبیران تربیت می‌شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی حجت را نسبت به آموزش و پرورش خصوصا دانشگاه فرهنگیان بر همه مسئولان و مدیران تمام کردند؛ لذا همه متولیان، مدیران و مسئولان دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور باید به درک، همدلی و فهم مشترک در زمینه انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیده و تلاش خستگی ناپذیر داشته باشند تا به فضل الهی دانشگاه به رشد و نقطه مطلوب دست یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.