انجام ۵۶ پیوند کلیه در فارس

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس گفت: ۵۶ پیوند کلیه امسال در استان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نادر معینی کازرونی رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس در روز ملی اهداء عضو با اشاره به اینکه در ۲ ماهه نخست امسال برای ۵۶ بیمار در استان پیوند کبد و کلیه انجام شده، و تعداد بیماران دیالیزی در فارس ۲ هزار و ۱۴۹ نفر است، بیان کرد: پارسال آمار بیماران پیوندی استان ۸۳۹ نفر و آمار بیماران دیالیزی نیز ۲۴ هزار و ۳۷۴ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۶ شعبه انجمن حمایت از بیماران کلیوی در فارس وجود دارد، افزود: قطب پیوند اعضاء این استان در ۶ ماه امسال رتبه نخست پیوند در جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس تصریح کرد: این استان علاوه بر توانمندی در زمینه پیوند عضو، در حوزه آموزش به ویژه برای کشور‌های تاجیکستان، ارمنستان، عراق و سایر کشور‌ها فعال است.

معینی کازرونی در بازدید از بیمارستان خیریه پیوند اعضاء ابوعلی سینای شیراز ادامه داد: این بیمارستان با مساحت ۸۰ هزار متر مربع زیربنا و ۶۰۰ تخت در خاورمیانه به بیماران پیوند عضو خدمات ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این ۸۰ درصد از بیماران کلیوی مورد پذیرش انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس خارج از استان هستند، اضافه کرد: هزینه پیوند بیماران کلیوی و کبدی به جز دارو‌ها ۱۰۰ درصد رایگان است.

معینی کازرونی اظهار کرد: تا کنون ۱۳۰ هزار نفر در فارس کارت اهداء عضو به این انجمن ارسال کرده اند، و کمتر از ۲ درصد جمعیت استان این کارت را دریافت کرده اند.
انتهای پیام /ت

وضعیت پیوند کلیه در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار