حاجی دلیگانی در نطق میان دستور:

آقای روحانی! چرا سعی کردید نقض‌های مکرر آمریکا و اروپا را در برجام نادیده بگیرد؟

نماینده شاهین شهر گفت: آقای روحانی! چرا سعی کردید نقض‌های مکرر آمریکا و اروپا را در برجام نادیده بگیرد و چرا هنوز هم سادگی می‌کنید و می‌پندارید اروپا جدا از مدار آمریکاست؟

آقای روحانی! چرا سعی کردید نقض‌های مکرر آمریکا و اروپا را در برجام نادیده بگیرد؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در جلسه علنی امروز یکشنبه( 30 اردیبهشت) در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: آقای روحانی! یادتان هست در خرداد 92 به جوانان گفتید من می‌دانم شما از بیکاری رنج می‌برید، گفتید در کشور بزرگ ایران نباید این همه بیکار داشته باشیم، گفتید کشور را از بیکاری نجات می‌دهم، گفتید در گرانی ملاک جیب مردم است؛ اما آیا می‌دانید که براساس آمار رسمی که از میزان واقعی آن کمتر است، در سال 92 تعداد بیکاران نزدیک به 2 میلیون نفر بود، اما اکنون به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است؟

وی افزود :آقای روحانی! آیا می‌دانید قیمت اقلام پرمصرف همچون گوشت، لبنیات، برنج و... در سال‌های اخیر چند 10درصد گران شده؟ آقای روحانی شما هیچ کاری نکنید، فقط جلوی گرانی‌های افسارگسیخته را بگیرید که مردم را بیچاره کرده است.

نماینده شاهین شهر در ادامه نطق خود اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور! آیا می‌دانید امنیت شغلی کارگران از بین رفته؟ آیا می‌دانید کارگران را مجبور می‌کنند بدون دریافت حق و حقوق‌شان امضا کنند که حقوق‌مان را از قبل دریافت کردیم؟ آیا می‌دانید رکود تورمی اقتصادی چه بر سر اقشار مختلف مردم آورده؟ هم کارگران را بیکار و هم سرمایه‌گذاران را بدبخت کرده است.

حاجی‌دلیگانی گفت: چرا پنج سال فرصت کشور را به پای برجامی ریختید که همه برد آن برای طرف‌های مقابل بود، چرا خط قرمزهای نظام را رعایت نکردید و نصایح دلسوزان نظام را نادیده گرفتید و چرا الزامات 9گانه رهبر معظم انقلاب را نادیده گرفتید، از جمله چرا تضمین کتبی و کافی از رئیس‌جمهور بدعهد آمریکا و اروپایی‌ها نگرفتید؟ و اگر هم زورتان نرسید چرا نیامدید به مردم واقعیت‌ها را بگویید؟ مردم ایران را نامحرم دانستید؟

وی اضافه کرد: چرا سعی کردید نقض‌های مکرر آمریکا و اروپا را در برجام نادیده بگیرد؟ و چرا هنوز هم سادگی می‌کنید و می‌پندارید اروپا جدا از مدار آمریکاست؟ چیزی که خودتان هم می‌گفتید کدخدا را باید دید و اروپا هیچ کاره است، اروپایی‌هایی که با بودن آمریکا مفاد برجام را اجرا نکردند آیا با رفتن آمریکا آن را انجام خواهند کرد؟

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار بیان کرد: آقای رئیس جمهور! چرا بند سه قانون اقدام متناسب و متقابل را اجرا نمی‌کنید؟ البته خود می‌دانید راهکارهای برون رفت از این وضعیت همه در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه راهکار این است که از گذشته عبرت بگیرید و از مردم عذرخواهی کنید، تصریح کرد: راهکار این است که وزرا و مدیران باروحیه جهادی و عاشق خدمت به مردم را به جای دلباختگان غرب بگمارید، راهکار این است به دامان ملت بازگردید و با مردم روراست باشید، به مردم دروغ نگوئید و مردم را محرم بدانید.

حاجی دلیگانی گفت: به گفته کارشناسان اگر بر ظرفیت‌های خود تکیه کنیم می توانیم رشد اقتصادی چند درصدی داشته باشیم. راهکار این است که براساس ابلاغ ۲۲ روز پیش مقام معظم رهبری نظام بانکی را اصلاح و ارزش پول ملی را حفظ کنیم و همچنین از اقشار آسیب پذیر حمایت کنیم.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: از مقاماتی که در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس می‌آیند، انتظار می‌رود اطلاعات کافی از موضوعات مطروحه داشته باشند،مثلا امروز یکی از مقامات برای ساده‌سازی خطرات FATF عنوان کرد که پیوستن به FATF مطرح نیست، در حالی که اگر قرار نبود بپیوندیم، نیاز به تصویب الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم نداشتیم، اگر در شورای امنیت به سازمان ملل 5 کشور حق وتو دارند، شرایط FATF به گونه‌ای است که 35 کشور در آن از حق وتو برخوردار هستند.

آقای روحانی شما که در سفر به اصفهان گفتید که زاینده رود "زنده‌رود همیشگی" می‌شود، چرا برگزاری حتی یک جلسه به صورت اختصاصی برای آن امتناع می‌کنید؟ آیا اهمیت زاینده رود از دریاچه ارومیه که به حق ستاد و اعتبار برای آن گذاشتید، آیا آب شرب 5 میلیون نفر اهمیت ندارد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار