واکنش بایدن به تیراندازی مرگبار تگزاس: دیگر بس است!

معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در تگزاس، که از عواقب حمایت دولت از حمل آزادانه سلاح در این کشور است، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به دنبال وقوع تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در تگزاس آمریکا، «جو بایدن»، معاون باراک اوباما-رئیس جمهور سابق آمریکا- از مردم این کشور خواست در مقابل خشونت های مرتبط با حمل سلاح ایستادگی کنند.

جو بایدن در حساب توییتر خود نوشت: دیگر بس است. مردم نجیب کشور باید ایستادگی کنند. اینها فرزندان ما هستند.

جو بایدن از جمله حامیان برگزاری تظاهرات در اعتراض به آزادی حمل سلاح پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا بود. در این تیراندازی هم 17 نفر کشته شده بودند.

معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنین در ماه های اخیر حمایت جمهوری خواهان از حق استفاده از اسلحه و متمم دوم قانون اساسی این کشور را محکوم کرد.

وی در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرد: من فکر می کنم متمم دوم قانون اساسی به شکل بدی تفسیر شده است و با آنچه بنیانگذاران ما در نظر داشتند، مغایر است. اتفاقی که افتاده این است که کشور ما دیگر نمی تواند به آسیب هایی که نه تنها به مدارس ما بلکه به خیابانهای کشور وارد کرده است، بی توجه باشد.

 بایدن تنها مقام در دولت باراک اوباما نبوده که به تیراندازی های اخیر آمریکا واکنش نشان داده است. «آرنه دانکن»، وزیر آموزش سابق آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد: «تا زمانی که قوانین حمل سلاح برای محافظت از دانش آموزان تغییر نکند، والدین باید فرزندان خود را از مدارس بیرون بکشند. خانواده من با من همراه خواهند بود. والدین، آیا شما هم به ما ملحق خواهید شد؟»

دو روز پیش در پی تیراندازی در مدرسه ای در تگزاس، دست کم 10 نفر کشته و تعدادی مجروح شدند. تیراندازی ماه گذشته در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا هم 17 کشته و دهها زخمی برجای گذاشت. پس از این تیراندازی مرگبار در فلوریدا، معلمان و دانش آموزان زیادی در اعتراض به آزادی حمل سلاح تظاهرات برگزار کردند. این در حالی است که ترامپ بدون واکنش به این اعتراض ها پیشنهاد مسلح کردن معلمان را مطرح کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار