آتشفشان کیلاویا در هاوایی همچنان به فوران خود ادامه می‌دهد

آتشفشان کیلاویا که در منطقه پونا در جزیره هاوایی قرار دارد و از ده روز پیش فعال شده است، همچنان به فوران خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس پرس، آتشفشان کیلاویا که در منطقه پونا در جزیره هاوایی قرار دارد و از ده روز پیش فعال شده است، همچنان به فوران خود ادامه می‌دهد.

تشدید فوران‌ها و انفجار‌های آتشفشان کیلاویا در جزیره هاوایی حجم زیادی از خاکستر را در آسمان پراکنده کرده که در پی آن هشدار قرمز هوانوردی اعلام شده است.

گدازه‌های این آتشفشان در ده روز اخیر به سمت مناطق مسکونی روان شده و زندگی و فعالیت ساکنان منطقه را دچار مشکل کرده است.

تاکنون بسیاری از مردم منطقه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و مقامات هاوایی قصد دارند تا هزاران نفر دیگر از ساکنان مناطق تحت خطر را پیش از آنکه گدازه‌ها به منازل آن‌ها برسد، تخلیه کنند.

خاکستر و غبار شدید ناشی از این فوران‌ها تا ارتفاع ۳۶۵۷ متری از دهانه آتشفشان را فرا گرفته و به سمت جنوب غرب شناور است و هوایی ناسالم را در منطقه ایجاد کرده است.

اداره زمین‌شناسی آمریکا به هواپیما‌های عبوری از منطقه هشدار داده است، زیرا فوران آتشفشان می‌تواند خاکستر‌ها را در امتداد مسیر‌های هواپیما‌ها پرتاب کند.

این خاکستر‌ها هم چنین خطری جدید برای ساکنان جزیره هاوایی است به طوری که تاکنون گاز‌ها و گدازه‌های آتشفشانی ۳۷ خانه و سازه را تخریب و حدود ۲۰۰۰ نفر از ساکنان منطقه را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

انتهای پیام/

تشدید فوران‌ها و انفجار‌های آتشفشان کیلاویا در هاوایی

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار