تشدید بازرسی صنف عرضه‌کنندگان گوشت در همدان

رئیس اتاق اصناف همدان از تشدید بازرسی در صنف عرضه‌کنندگان گوشت خبر داد.

تشدید بازرسی صنف عرضه‌کنندگان گوشت در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد گازرانی، رئیس اتاق اصناف همدان در خصوص افزایش قیمت گوشت گفت: تعیین قیمت گوشت با اصناف نیست که قیمت‌گذاری شود بلکه خود واحد صنفی طبق تعرفه فاکتور خرید مثل یک واسطه درصد سود خود را گرفته و عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: در عرضه گوشت نمی‌توان نرخ اصلی را پایین و بالا کرد بلکه هرچقدر جنس را بخریم چون در نهایت آن را به مصرف‌کننده می‌فروشیم، درصد سودی را دریافت می‌کنیم.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه متأسفانه کمی نرخ گوشت از دست ما خارج شده است، افزود: اکنون شاهد افزایش قیمت در همه اقلام هستیم که گوشت هم از این مسئله مستثنی نبوده است.

وی با بیان اینکه امروز قیمت گوشت مخلوط 52 هزار تومان است، بیان کرد: گوشت خالص درجه یک خالص به قیمت 63 هزار تومان به فروش می‌رسد.

گازرانی با اشاره به اینکه قیمت گوشت در کل کشور افزایش یافته است، تصریح کرد: بر این اساس امروز مجدد بازرسان در سطح بازار حضور دارند تا قیمت‌ها را طبق آن تبصره‌ای که باید سود دریافت شود، کنترل کنند.

وی در خصوص افزایش قیمت گوشت در فروشگاه‌های بزرگ با بیان اینکه این اماکن باید از طریق صنعت، معدن تجارت کنترل قیمت شود، گفت: این فروشگاه‌ها سوءاستفاده کردند که باید بیشتر به این این وضعیت توجه کرد.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه گوشت‌های وارداتی هر چند وقت یک بار توسط جهاد کشاورزی توزیع می‌شود، افزود: بر این اساس قرار است هر روز در ماه مبارک رمضان گوشت‌های یارانه‌ای و وارداتی در بازار باشد.

وی در پاسخ به اینکه اکنون گوشت دارای قیمت واحدی نیست، بیان کرد: متأسفانه به دلیل اینکه قیمت دام زنده هر روز افزایش می‌یابد، بر این اساس گوشت افزایش قیمت داشته است.

گازرانی با تأکید بر اینکه اکنون اگر قیمت پایه گوشت قرمز از 63 هزار تومان بیشتر باشد، واحدهای متخلف جریمه می‌شوند، گفت: در ماه رمضان بازرسی‌ها تشدید شده و سعی کردیم اگر تخلف شده و سوءاستفاده شود، برخورد کرده و تا مرحله پلمب نیز پیش می‌رویم.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است قیمت گوشت افزایش یابد، تصریح کرد: تلاش همه مسئولان بر کاهش قیمت است و با توجه به اینکه دام کم است، باید با وارد کردن گوشت وارداتی، قیمت‌ها تنظیم شود.

انتهای پیام/ د

    

برچسب ها: تعزیرات ، قیمت گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.