افزایش قیمت مسکن در شیراز

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز گفت: قیمت مسکن در شیراز ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدقاسم تابنده ماه رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز اظهار کرد: امسال بازار مسکن مقداری از رکود خارج شده است و مردم در حال سرمایه‌گذاری در بخش مسکن هستند.

وی ادامه داد: امسال قیمت مسکن در شیراز ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز ادامه داد: قیمت اجاره واحد‌های مسکونی در کلان شهر شیراز نیز ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.

محمدقاسم تابنده ماه اضافه کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و نوسانات بازار ارز و همچنین نرخ سود بانک‌ها و از آنجا که بیشتر صاحب‌خانه‌ها به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، قیمت رهن و اجاره مسکن را بالا برده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر خریدار مسکن بیشتر از فروشنده است و تقاضای بازار بالا رفته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر در بازار مسکن شهر شیراز دو نوع خریدار وجود دارد، تصریح کرد: یکی خریدارانی که از استان‌های جنوبی از جمله خوزستان به علت آب و هوای نامناسب خواستار خرید مسکن در شیراز هستند و دیگری مشتریانی که علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز ندارند و ترجیح می‌دهند که در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه نرخ خرید مسکن در نقاط مختلف شیراز با توجه به قدمت ساخت و نوع مصالح به کار رفته متفاوت است، ادامه داد: قیمت از متری ۳ و نیم میلیون تومان تا متری ۱۲ میلیون تومان متغییر است.

انتهای پیام/ن

قیمت مسکن در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
asad
۱۳:۱۸ ۲۸ تير ۱۳۹۸
جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک ۳۰ درصد جامعه هستند چکار کنند چرا نمایندگان مجلس قانون لازم را که بتونه افزایش اجاره رو قانونمند کنه را تصویب نمیکنن چرا نمیخوان مالیات بردرآمد بر روی خانه های با اجاره بالا وضع کنند چرا نمیخوان حوزه مسکن سروسامان پیدا کنه به نظر همه حداقل دو یا سه خانه و ویلا دارن و اصلا دقدقه مستاجرین و مردم رو درک نمیکنند چرا اقای وزیر تاکنون لایحه ای از طرف دولت به مجلس برای کنترل اوصاع مسکن به مجلس نداده اند جای سوال داره چرا اینقدر بیخیال هستند در برابر افراد سودجو صاحب خانه ها و بنگاهها و صنف املاک سوءاستفاده چی !!!!! ؟؟؟؟؟ جناب اقای وزیر فقط بفرمایید برای کنترل اوضاع دولت و مجلس چکار کرداند تا مردم مطلع شوند و حداقل تکلیف خودشون رو بدانند