مینایی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اجرای طرح خواهرخواندگی در مدارس مناطق محروم/ تلاش برای توسعه پوشش تحصیلی دختران

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش از اجرای گام‌های نخستین طرح خواهر خواندگی‌ در مدارس مناطق محروم خبر داد.

اجرای طرح خواهرخواندگی در مدارس مناطق محروم/ تلاش برای توسعه پوشش تحصیلی دخترانفرحنار‌ مینایی‌پور مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو  با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد فعالیت‌های انجام شده این معاونت برای ارتقای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر اظهار کرد: معاونت ابتدایی و متوسطه مسئول افزایش پوشش تحصیلی هستند که با توجه به تلاش‌های انجام شده این معاونت‌ها اکنون پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 98 درصد است و مسئولان مربوطه‌ در تلاش هستند تا این پوشش 100 درصدی شود.

وی ادامه داد: در دوره‌ ابتدایی به متوسطه اول پوشش تحصیلی باید افزایش یابد‌ که البته این کمبود پوشش تحصیلی به دلایل متعددی همچون مسائل فرهنگی و دوری مسیر مدرسه است و در تلاش هستیم تا این موضوع هر چه زودتر بهبود پیدا کند.

مدیر کل‌ امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای افزایش پوشش تحصیلی علاوه بر معاونت‌های آموزشی، امور زنان هم اقداماتی انجام می‌دهد گفت: البته سال گذشته از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری بودجه برای افزایش پوشش تحصیلی در نظر گرفته نشده است هر چند رایزنی‌هایی برای این موضوع کردیم.

حمایت 4 منطقه پایتخت از مدارس مناطق محروم

مینایی‌پور به اجرای طرح مدارس خواهرخوانده در مناطق محروم اشاره و اظهار کرد: مدارس برخوردار در تهران بر اساس این طرح به مدارس مناطق محروم کمک می‌کنند البته در ابتدای اجرای این طرح قرار داریم‌.

وی با اشاره به اینکه این طرح به ارتقای ارتباطات فرهنگی مدارس مختلف کشور کمک می‌کنند اظهار کرد: اکنون منطقه 1،2،3 و 6 تهران طرح خواهر خواند‌گی را برای استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان و هرمز‌گان اجرا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.