5 حقیقت درباره امنیت سایبری و آمار و ارقام آن در سال 2018

پیش بینی‌ها و مشاهدات یک دید 30،000 فوت از صنعت امنيت سايبرى را فراهم می‌کند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طی پنج سال آینده، جرایم سایبری ممکن است بزرگترین تهدید برای هر فرد، مکان و هرچیز در جهان باشد.پیش بینی‌ها و مشاهدات یک دید 30،000 فوت از صنعت امنيت سايبرى را فراهم می‌کند.

موارد زير خلاصه‌ای از وضعيت صنعت امنیت سایبری در یکسال اخیر بوده و پیش‌بینی‌ها برای 5 سال آینده نشان دادن می‌دهد.

1). هزینه‌های جرایم سایبری تا سال ۲۰۲۱ به ۶ تریلیون دلار می‌رسد، جوامع سایبری و رسانه‌های بزرگ تا حد زیادی بر این پیش بینی واقفند که آسیب‌ها و جرایم سایبرى از ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به سالانه ۶ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. این نشان دهنده بزرگترین انتقال ثروت اقتصادی در تاریخ است که انگیزه‌های نوآوری و سرمایه‌گذاری را به مخاطره می‌اندازد و تجارت جهانی مواد مخدر سودآورتر خواهد بود.

۲) هزینه‌های امنیت سایبری بیش از ۱ تریلیون دلار از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ خواهد بود. طبق گفته گارتنر، جریان رو افزایش جرم و جنایات سایبری، هزینه‌هاى امنیت اطلاعات (زیر مجموعه امنیت سایبری) را به بیش از ۸۶.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسانده است. به این نکته توجه کنید که حال این مقدار هزینه شامل بررسی اینترنت اشیا، IoT صنعتی، سیستم‌های کنترل صنعتی، امنیت خودرو، و دیگر دسته‌های امنیتی سایبری نمی‌باشد. از این رو پیش بینی می‌شود که هزینه‌های جهانی در زمینه محصولات و خدمات امنیت سایبری بیش از ۱ تریلیون دلار در طول پنج سال، از سال‌هاى ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ باشد.

۳) جرایم سایبری بیش از سه برابر شغل‌های فعلى امنیت سایبرى است که پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ به ۳.۵ میلیون برسد. هر موقعیت فناوری در حال حاضر یک موقعیت امنیت سایبری محسوب می‌شود. هر کارمند فناوری اطلاعات با حفاظت، دفاع از برنامه‌ها، داده‌ها، دستگاه‌ها، زیرساخت‌ها و افراد درگیر است. کمبود نیروی کار در حوزه امنیت سایبرى حتى بدتر از آن چیزى است که تعداد پیشنهادات کار نشان مى‌دهد. در نتیجه امروز نرخ بیکارى در زمینه امنیت سایبرى به صفر درصد کاهش یافته است.

۴) سطح حملات انسانی تا سال ۲۰۲۲ به ۶ میلیارد نفر می‌رسد. همان طور که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، انسان‌ها بعنوان هدف اصلی مجرمان اینترنتی جایگزین ماشین‌ها شدند. در سال ۲۰۱۷، ۳.۸ میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد (۵۱ درصد از جمعیت ۷ میلیارد نفرى جهان)، در مقابل نسبت به ۲ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. بخش امنیت شبکه شرکت Ventures پیش بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۲، ۶ میلیارد کاربر اینترنت (۷۵ درصد از جمعیت جهان از ۸ میلیارد نفر پیش بینی شده) و بیش از ۷.۵ میلیارد کاربر اینترنت تا سال ۲۰۳۰ (۹۰ درصد از جمعیت پیش بینی شده جهان در سال ۲۰۳۰). هکر‌ها اکنون بوی خون می‌دهند، نه سیلیکون!

۵) پیش‌بینی مى‌شود که هزینه‌های خسارت جهانی در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۵ میلیارد دلار برسد. این رقم نسبت به رقم ۳۲۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است همچنین پیش بینى مى‌شود حملات سایبری تا سال ۲۰۲۰ به میزان چهار برابر افزایش یابد. بخش امنیت سایبری شرکت Ventures انتظار دارد هزینه‌های خسارت خرابکاری در سال ۲۰۱۹ به ۱۱.۵ میلیارد دلار برسد و بصورتی که هر واحد صنفی در آن زمان هر ۱۴ ثانیه یک حمله سایبری را تجربه خواهد کرد.‌ی این موارد چه معنایی دارد؟ در سال ۲۰۱۵، جانی رمیتتی، رئیس و مدیر عامل شرکت آی بی ام، گفت: "جرایم سایبری بزرگترین تهدید برای هر شرکت در جهان است. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.