رئیس پلیس فتا استان همدان:

مزاحم تلگرامی خواستگار قبلی از آب در آمد

فردی که از طریق شبکه‌ اجتماعی تلگرام برای شهروند همدانی ایجاد مزاحمت می‌کرد توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

مزاحم تلگرامی خواستگار قبلی از آب در آمدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی به هویت معلوم، اهل و ساکن شهرهمدان و شاغل در یکی از پاساژ‌های معروف شهر، مبنی بر این که فردی با سوءاستفاده از شبکه اجتماعی تلگرام برای وی ایجاد مزاحمت نموده است، شناسایی عامل یا عاملان ایجاد مزاحمت در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکیه مشخص گردید، شاکی مدتی پیش با شخصی به هویت معلوم به قصد ازدواج آشنا شده و شماره تلفن همراه خود را برای آشنایی بیشتر در اختیار وی قرار داده که طی مدت کوتاهی و پس از مشاهده طرز برخورد، نحوه رفتار و شغل خواستگار، به مناسب نبودن شرایط روحی و روانی وی پی برده و جواب رد داده است، که در پی جواب رد خواستگار شروع به فحاشی، توهین و تهمت زدن نموده و در ادامه نیز در پیام‌رسان تلگرام اقدام به انتشار الفاظ رکیک، فیلم و تصاویر نامناسب برای شاکی نموده است، که این امر باعث خدشه‌دار کردن امنیت روانی و ناراحتی خانواده شاکی شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به‌کارگیری شگرد‌های فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش گفت: در تحقیق از متهم، وی در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بوده که درنهایت با مشاهده ادله و مستندات به انجام عمل مجرمانه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی به علت شنیدن جواب رد در خصوص ازدواج با شاکیه عنوان نمود.

این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت و حضور در این شبکه‌ها است، گفت: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی سرگرمی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که بار‌ها گفته شده است، مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار